Moderator: Redaktörer
brumel skrev:Mighty impressive! Lar bli ett enormt tryck i basen.
Vore intessant och undersoka vid matningar om alufronterna reflekterar ljudet sa det forstarks till lyssnaren troligtvis i mellanregistret. Eftersom den harda ytan ar sa stor. Ska bli intressant om du kunde fa fram ett vattenfallsdiagram.
Keep up the good work!
brumel skrev:..., du har en kant mellan baffel och sidostycke som kan ge diffraktionsforluster.
nadifierad skrev:Väldigt snyggt, och "proffsigt".
Finns det ingenstans där det här med loobing etc.. finns illustrerat i bilder, så att jag kan få in i min skalle vad det handlar om?![]()
Jag är själv väldigt fashinerad av D`Appolito, men inser att det kräver en del för att funka.......
chrisss skrev:nadifierad skrev:Väldigt snyggt, och "proffsigt".
Finns det ingenstans där det här med loobing etc.. finns illustrerat i bilder, så att jag kan få in i min skalle vad det handlar om?![]()
Jag är själv väldigt fashinerad av D`Appolito, men inser att det kräver en del för att funka.......
Prova 90 & -90 grader för MT så ser du att loobens riktning ändras.
Med MTM blir strålningen symmetrisk oberoende filtertyp.
EDIT: Kolla http://www.birotechnology.com/articles/VSTWLA.html
nadifierad skrev:chrisss skrev:nadifierad skrev:Väldigt snyggt, och "proffsigt".
Prova 90 & -90 grader för MT så ser du att loobens riktning ändras.
Med MTM blir strålningen symmetrisk oberoende filtertyp.
EDIT: Kolla http://www.birotechnology.com/articles/VSTWLA.html
Tackar!![]()
När man testar , så blir spridningen symmetrisk....
Var kan man jämföra spridningen mellan tex Bessel, LR, etc...?
chrisss skrev:Hittade 4 rullpallar, Slapp bära![]()
komorok skrev:Ryktet säger att du möjligen fått ditt CR80s-100 Hz nu. Så jag tar
tillfället i akt och bumpar din tråd, så att den ligger lägligt till när
du ska uppdatera den
chrisss skrev:Diskanten är Scan Speak 66000 men analysen är giltig för liknande
element t.ex SEAS Millenium.
Xmax satt till 0,6 mm. Det är mer än mekaniskt linjärt men eftersom
gapet är 2,5 mm och spolen är 2,1 mm kommer fortfarande 80%
av spolen vara i gapet.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 251 gäster