Ser att det har gått ett tag nu i tråden och att det finns dem som har byggt dessa högtalare som blidde nöjda (ex denne:
http://www.faktiskt.se/modules.php?name ... light=eps2 ).
Ska själv dra igång ett bygga av dessa hade jag tänkt, men inte för min egen vinning. Sitter nämligen som ordförande i en elektronikklubb, och har tre kamrater som gärna ville ha lite mer välljud hemma än datorburkarna, men som aldrig har sysslat med högtalare eller byggnation förut, och som är studenter, så allting föll sig bra för denna högtalare.
Innan vi drar igång dock (jag står väll som någon slags projektledare för dem), är det något speciellt jag/vi ska tänka på?
Naqref sa att han skulle lägga ut mätningar, men har inte sett några sådana, kanske aldrig blev av?
Om Naqref ser detta, kanske du har några bra tips eller kommentarer? Mellanregistrena/basarna finns ju på HiFi-kit, och diskanterna ska jag beställa från Elfa tillsammans med lite annat jox.
Tänkte försöka göra en bildtråd av det hela i efterhand, så kan man få se de olika gestaltningarna som kommer bli, blir ju förhoppningsvis 3 par av det här.
Så om ni har något att komma med gällande dessa så blir jag bara glad.
Väl mött!
//Rampitsch