Moderator: Redaktörer
:)Illuminatus skrev:Jag ordnar detta imorgonbitti.

MagnusÖstberg skrev:Kanon! Se absolut till att ha ordentligt med fri luft bakom elementet!
Nattlorden skrev:Definitivt dämpning bakom, men som sagt lite luft först.
zartok skrev:Helveeeeete vilka element!! Dom är ju fan gigantiska! Fett bygge utlovas
Illuminatus skrev:Får ju huvudvärk av att kontrollberäkna gång på gång...
Finns inget värre när man börjar montera ihop något och man märker att man räknat fel på ett par cm, eller det räcker med mm för den delen. Får inte hända.
adzer skrev:Illuminatus skrev:Får ju huvudvärk av att kontrollberäkna gång på gång...
Finns inget värre när man börjar montera ihop något och man märker att man räknat fel på ett par cm, eller det räcker med mm för den delen. Får inte hända.
Ja det är väldigt viktigt. Jag brukar alltid göra en 3D modell av alla bitarna och bygga ihop i datorn för att se så det verkligen stämmer allting.
Nu kanske det är lättare sagt än gjort för alla, men en tanke iaf.
Illuminatus skrev:Ja alltså några millimeter här och där i dessa mått blir lätt ett par liter. Nu var däremot inte dessa element "jättekänsliga" kring volymen. Det skiljde inget större mellan olika lådor så det borde vara lugnt.
adzer skrev:Exakt 4.0 liter låter som en gissning. Du får sänka ned den i vatten och mäta korrekt
Men skämt åt sido så är det inte så viktigt med någon liter hit och dit. Variationer i allt från elementparametrar till dämpning kommer ändå inte ge dig en 100% exakt kopia av simulerade resultat.
Illuminatus skrev:Inte om man utgår från deras webb.
Ja precis, eller varför inte i mjölken?![]()
Det blir säkert bra i slutändan men det är lite jobb innan.
adzer skrev:Illuminatus skrev:Inte om man utgår från deras webb.
Ja precis, eller varför inte i mjölken?![]()
Det blir säkert bra i slutändan men det är lite jobb innan.
Jag menar att det var en gissning/uppskattning från tillverkarens sida. Att det skulle bli exakt 4.0 låter osannolikt(men självklart inte omöjligt).
Hehe ja mjölk fungerar bra det med. Luktar kanske lite skumt efter dock
Ja det tror jag allt
Illuminatus skrev:Jag får lita på tillverkaren, vill inte göra mig av med mjölken
Jag ska dra en snabb sammanfattning av inkopplingen och vad jag behöver från thomann, så jag kan beställa...
tvett skrev:Synd att du skulle få uppleva så dålig service, själv har jag positiva erfarenheter av mdf från Beijer.
Men det verkade märkligt att lägga kapnotan i kassan.
Användare som besöker denna kategori: jonasz och 21 gäster