Moderator: Redaktörer
fmattis skrev:Hej,
om någon av er har en Anaview AMS1000-modul över, så är jag intresserad av att köpa en.
Profusion verkar inte ha någon inne just nu.
jbass skrev:Möjligen. Får se hur kompetenta de är att driva mina nyinköpta B&W 802'or jämfört med AW250-R.
fmattis skrev:fmattis skrev:Hej,
om någon av er har en Anaview AMS1000-modul över, så är jag intresserad av att köpa en.
Profusion verkar inte ha någon inne just nu.jbass skrev:Möjligen. Får se hur kompetenta de är att driva mina nyinköpta B&W 802'or jämfört med AW250-R.
Hur går det?![]()
Anledningen till att Profusion inte har någon inne är att de verkar sluta sälja Anaview. Finns det andra försäljningskanaler?
Summa summarum; jag är fortfarande på jakt efter en Anaview AMS1000-modul om någon vill bli av med sin.
Dear Christian,
Thank you for your enquiry, we are now managing supplies/distribution of the Anaview product directly. I will be pleased to help you if you have a demand, we do however have a Minimum order quantity of 5 units. Product is presently in stock in our HKG warehouse Please let me know if I can be of any further assistance
Best regards, Mark Stanley
Anaview EU Sales
Hello,
I have previously seen that one could buy amplifier modules (Anaview AMS SERIES) from "http://www.profusionplc.com" but that does not seem possible anymore.
I wonder if you have any other retailer for those that can be purchased by non-professionals?
Sincerely:
Christian Karlsson
MagnusÖstberg skrev:Be dem deklarera fraktvärdet till hälften och inte skicka fakturan i paketet
Elfsberg skrev:Japp, så är det. Man lär köpa fem st moduler, men det verkar vara fritt fram att blanda.
> For 5 units of each I’m afraid, delivered to Sweden they would be;
> AMS1000-2600 $400.00 ea
> AMS0100-2300 $160.00 ea
Jag vill ha ett eller två av de stora iallafall.
Minigruppköp?
Nu jämför äpplen och päron. Det du säger i meningen ovan är att frekvenskurva avikelser upp till 10dB inte spelar någon roll, inte större skillnad än att flytta huvudet 5mm. Det ena är något som hjärnan kompenserar för och det andra är en reducering av signalstyrkan som ger en hörbar förvrängning som hjärnan inte kompenserar för.NirreFirre skrev:Flyttar du huvudet 0.5cm så ändras ju nivån med långt mycket mer och betydligt längre ner i frekvens. Dina två öron/hjärna får t ex troligen hanterat skillnader på 1-10dB
uniper skrev:Det ser ut som att profusion:s hemsida är trasig. Förstasidan funkar men det går inte att se några produkter. Någon som vet vad som är på gång? Är lite småsugen på en liten anaview AMS0100..
dilon skrev:Exempel: http://diygeezer.com/anaview-ams1000-tutorial/
Koppla och löda lite kablar/anslutningar/brytare samt meka lite med lämplig låda.
byggareandy skrev:Hur har ni tänkt lösa standby läget?
[ Bild ]
räcker det inte med en på/av kontakt till jord?
philipbtz skrev:Var det dessa moduler som någon hade problem med djupa bassignaler? Behöver inte att de går spikrakt till DC men bara de inte skickar ut skräp till högtalarna. Jäkla fint att driva basar med i så fall.
fmattis skrev:philipbtz skrev:Var det dessa moduler som någon hade problem med djupa bassignaler? Behöver inte att de går spikrakt till DC men bara de inte skickar ut skräp till högtalarna. Jäkla fint att driva basar med i så fall.
Jag vet inte hur AMS1000 beter sig, men med ett par ALC0300 märker vi att de duckar om man ger dem för starka subsoniska signaler. Det klickar lite och basen dämpas ("skräp" om du så vill, men inget som låter starkt eller verkar på annat sätt farligt) när förstärkarna går över till sitt säkra läge.
Signalväg:
synt (Elektron Analog Four) -> mixer (liten Mackie) -> delningsfilter (Ino cr80s) -> förstärkare (ALC0300 x 2) -> bashögtalare (Ino pX-4)
Dock försvinner problemet om vi slår av de subsoniska signalerna medelst delningsfiltrets vippströmbrytare! Eller om man spelar på lägre volym. Och jag tror inte att typisk CD-mastrad musik har tillräckligt mycket subsonisk energi för att problemet ska uppstå. Har iallafall inte märkt det än.![]()
Detta gällde som sagt inte AMS1000, men man skulle kunna gissa att de har ett liknande beteende om ingen har annan info.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 18 gäster