Moderator: Redaktörer
Ragnwald skrev:Borde väl inte vara så förtvivlat svårt för Naqref att svara på booms tidigare fråga då.
Kan han lugnt göra sin beställning av Mundorfspolar på 0,68mH/0,23ohm/1,4mm ?
Är en ökning av av induktansen med 0,08mH och en ökning av resistansen med 0,02ohm, fördärvligt och kommer ge ett sämre filter ?
Naqref skrev:
Nej det kommer inte vara helt avgörande. Det kommer ge en lite snällare klang. Men det är inte säkert att alla hör detta.
Naqref skrev:
Preliminärt datum för träffen i Skillingaryd är Lördagen den 28 november.
Detta är preliminärt men vi ska göra allt för att allting klaffar tills dess.
Det likaledes preliminära programmet är troligen att man anländer först vid fabriken. Om alla kommer rimligt samtidigt så delas församlingen upp i två grupper. En grupp stannar kvar på fabriken för visning av hur man monterar sina lådor samt att det blir uthämtning av sina beställda varor. Samt lite om hur Larsen produceras. Kanske några av Stigs gamla prototyper kan tas fram från de slutna delarna av gömmorna...
Den andra gruppen färdas hem till John och delas i sin tur upp i ytterligare grupper. Där man växlar om att snacka skit i köket (och får sig till livs lite krubb), sitter i vardagsrummet och lyssnar på Larsen kommande toppmodell Larsen 8, sitter i demorummet och lyssnar på pK/qK för att få reda på hur det låter det man redan har köpt.
Efter en lagom stund på kanske ett par timmar så kan man växla om grupperna.
Troligen kan maximalt 60 pers deltaga så vi drar igång en tråd om det senare där man kan anmäla sig till träffen.
Naqref skrev:Jag tror filtret komplett med kabelstumparna (men omonterat) kommer bli billigare än vad jag har angivet i förstainlägget och detta med speciallindade spoler som dessutom lackas så att tråden verkligen ligger still. De är bättre än de som saluförs hos Hif-Kit m a o.
Nusse skrev:Jag tycker det vore kul med en "officiell" logga. Kanske tröjor och/eller emblem?
Naqref skrev:Jmfrt med HFLS-1 så får man utöver smidigare högtalare även bas som går lägre ner i frekvens. Nu är det ju inte aktuellt för dig så då återstår ett något klarare ljud, anpassning till att stå mot vägg samt ett par dB högre känslighet.
niklas skrev:boom skrev:Då tråden håller på att kuka ur totalt med en massa små skit så får jag passa på att fråga nagref innan det har kukat ut totalt .
Går det bra att köra spolar i serie t.e.x 0.27+0.33 mh=0.6mh
det enda som jag ser som nacdel är att man får ett lite högre motstånd genom 2 spolar tänkte köra 1.0mm tråd i spolarna till diskant 0.15+0.15=0.3mh och med en resitans på 0.17ohm
till basen så tänkte jag andvända 2mm tråd i spolarna och med värden 0.27+0.33=06mh och med en reistans på 0.07+0.09ohm ser du något annat hinder i detta eller??
Är detta din tredje eller fjärde fråga om delningsfilterkomponenterna? Om du är så osäker kanske det är enklare att komplettera din beställning med filterkomponenter också? Så vet du att det blir rätt liksom...
Naqref skrev:Filterkomponentsatsen hos John blir billigare än att köpa från hifi-kit och elfa oavsett fraktpriser. Och fraktpriset från John betalar du ju i o m att elementen måste skickas.Inget extra m a o.
avr7000 skrev:prrrrfffssssssfssssfffssssssssssss prrrr
http://user.faktiskt.io/avr7000/pK/MOV00295.MP4
Densen skrev:Jag som inte har mediaspelare installerat som klarar att spela upp .MP4-format antar atthandlar om laserskärning av diskantfronter?prrrrfffssssssfssssfffssssssssssss prrrr
Blir det snygga kanter? En enkel traditionell bild på detta kanske?
petersteindl skrev:Densen skrev:Jag som inte har mediaspelare installerat som klarar att spela upp .MP4-format antar atthandlar om laserskärning av diskantfronter?prrrrfffssssssfssssfffssssssssssss prrrr
Nej det har jag fått lära mig att det inte görVattenskärning är ordet
![]()
MvH
Peter
Hammarstrand skrev:petersteindl skrev:Densen skrev:Jag som inte har mediaspelare installerat som klarar att spela upp .MP4-format antar atthandlar om laserskärning av diskantfronter?prrrrfffssssssfssssfffssssssssssss prrrr
![]()
MvH
Peter
Hallå göbbar!! *Göteborska*
Har några frågor om denna pk-talare:
* Borde inte denna högtalare matcha bättre med mina bremenbasar än vad mina OA-58.2 gör?
* Om pk nu jämförs med piP är det då nära väggplacering och dämping bakom som gäller?
Är alla pk's redan bokade eller finns det ett par kvar.
Vad kostar hela kittet med låda och allt dock utan färg?
petersteindl skrev:Hammarstrand skrev:petersteindl skrev:Densen skrev:Jag som inte har mediaspelare installerat som klarar att spela upp .MP4-format antar atthandlar om laserskärning av diskantfronter?prrrrfffssssssfssssfffssssssssssss prrrr
![]()
MvH
Peter
Hallå göbbar!! *Göteborska*
Har några frågor om denna pk-talare:
* Borde inte denna högtalare matcha bättre med mina bremenbasar än vad mina OA-58.2 gör?
* Om pk nu jämförs med piP är det då nära väggplacering och dämping bakom som gäller?
Är alla pk's redan bokade eller finns det ett par kvar.
Vad kostar hela kittet med låda och allt dock utan färg?
Hej Hammarstrand
Det kan finnas nåt par kvar. Det finns en väntelista och de flesta eller t o m alla hittills kan komma att få utdelning. Om du antecknar dig på väntelistan så får vi se hur det blir.
Jag kan se att du i så fall skulle anteckna dig för följande:
1 sats pK-element med vattenskurna fronter = 2540 kr.
2 st Lådor Monterade LM BasReflex BR ej lackad = 510kr/st= 1020 kr.
BR-rör = 40kr/st=80kr
Filter färdiglött 2st, pris ej fastlagt.
Skruv Tätning Dämpmtrl=37 kr/st=74 kr
Terminal+uttag för terminal i låda=42kr/st=84 kr
Frakter; ej fastlagt.
Där har du priserna.
Besluta får du göra själv![]()
MvH
Peter
2-ch skrev:Ändrar från komponenter till färdigmonterade filter.
Peter får rätta mig om jag har missat något, men nu blev det "All in" för mig med
Mich skrev:Bingo, igen![]()
Till mitt andra par så önskar jag filterkomponenter och vattenskurna fronter.
Betalning redan gjord, dock inget mail med mina uppgifter då du redan har de.
// 2pkMich + 2pKMich
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 20 gäster