Moderator: Redaktörer
DanNorman skrev:Jodah: Jag drog bara till med ett exempel, men jag är säker på att det finns något lämpligt material ~5mm tjockt. Glas borde ju faktiskt gå att skära i med en passare
hammarn_2 skrev:Angående försänkningarna så (om det nu inte rinner ut i sanden för undertecknad) får det nog fasen bli att ta fram fräsen+stämjärn för att bearbeta bort 1 extra mm på frihand. Hur mycket damm kan det bli liksom...
paa skrev:hammarn_2 skrev:Angående försänkningarna så (om det nu inte rinner ut i sanden för undertecknad) får det nog fasen bli att ta fram fräsen+stämjärn för att bearbeta bort 1 extra mm på frihand. Hur mycket damm kan det bli liksom...
MDF dammar något kopiöst. Anslut absolut en dammsugarslang om det ska fräsas inomhus.
Om man inte har någon slang som riktigt passar, så löser en rulle silvertejp det problemet.
Lennart skrev:Dan, vad har du för favoritinköpsställe för delningsfilterkomponeter?
/Lennart
Cortado skrev:Innan någon får för sig att börja bygga så ska jag bara nämna detta för att gardera lite; ritningen som presenterats är inte komplett. Yttermåtten är spikade. Insidan väntar vi med att spika då vi kikar lite på stagen och basport fortfarande. Mawes har den allra senaste iterationen och den kommer sannolikt att bli spikad - den är hur som helst tillräckligt bra prestandamässigt, eventuella förändringar kommer endast påverka byggprocessen.
Ska passa på att slå ett slag för dessa också;
Elfa art:
110-45-215
110-45-214
Dessa finns från andra ställen också, möjligen några spänn billigare. Hur som helst är de schyssta, snygga och enkla. Kräver desstom bara två välplacerade hål av rätt storlek, sen är det bara att banka in dem.. och täta på insidan för nattsömnen.
Jodah skrev:Är dom där täta?
Mina jag hittade i fyndlådan var det inte.
Var väl inte värre än att ta en sväng med smältlimspickan men ändå.
Men det blir mycket smuttare med dom än dom runda terminalerna, det håller jag med om
Cortado skrev:Innan någon får för sig att börja bygga så ska jag bara nämna detta för att gardera lite; ritningen som presenterats är inte komplett. Yttermåtten är spikade. Insidan väntar vi med att spika då vi kikar lite på stagen och basport fortfarande. Mawes har den allra senaste iterationen och den kommer sannolikt att bli spikad - den är hur som helst tillräckligt bra prestandamässigt, eventuella förändringar kommer endast påverka byggprocessen.
Ska passa på att slå ett slag för dessa också;
Elfa art:
110-45-215
110-45-214
Dessa finns från andra ställen också, möjligen några spänn billigare. Hur som helst är de schyssta, snygga och enkla. Kräver desstom bara två välplacerade hål av rätt storlek, sen är det bara att banka in dem.. och täta på insidan för nattsömnen.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 238 gäster