Tripath TA2020 bygge (Uppdaterad med tillhörande högtalare!)

Hemmapulare debatterar lämpligen i detta forum.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
RogerGustavsson

Inläggav RogerGustavsson » 2006-05-04 19:21

OlA-68 skrev:
Ragnwald skrev:Thorsten Loeschs flickvän har i alla fall hårtorken centralt placerad. :)

kan man få se en bil som bevisar detta påstående :lol:

Jag ser hårtorken till vänster om spegeln på bilden. Vad som menas med "centralt placerad" är kanske en tvetydighet?

Användarvisningsbild
soundbrigade
Inaktiverad

Inläggav soundbrigade » 2006-05-04 20:34

RogerGustavsson skrev:
OlA-68 skrev:
Ragnwald skrev:Thorsten Loeschs flickvän har i alla fall hårtorken centralt placerad. :)

kan man få se en bil som bevisar detta påstående :lol:

Jag ser hårtorken till vänster om spegeln på bilden. Vad som menas med "centralt placerad" är kanske en tvetydighet?

" Nu ska hårtorken komma från en central plats i rummet"

Ingen som minns de första stereosändningarna i radion??
Att bara prata med dem som tycker som en själv är grundreceptet för att bli riktigt dum i huvudet.
Bo Rothstein, professor i statsvetenskap

Användarvisningsbild
TygelBy

Inläggav TygelBy » 2006-05-11 23:45

Min förstärkare har fått två nya kompisar!

Kompisarna
Kompis #1 front
Kompis #1 uppifrån
Kompis #1 från sidan

Så här skall dom stå och spela... (Dom drivs f.n. av en gammal laptop, tanken är att den så småningom skall bytas ut mot en Squeezebox.)

Lilla "riggen"

Som ni ser är dessa också gjorda av plexi. Jag har gjort dom enl. ritningarna från en av Zaph's lådor till TB W3-871s och har använt tillhörande notch-filter. Lådan har samma mått på front-baffeln men är inte så djup eftersom plexin är ganska tunn (8mm) i förhållande till den mdf som Zaph använde. Jag fick till ganska exakt samma volym. Lådorna har jag dämpat med 'pom-pom-bollar' från Panduro Hobby. Det funkar faktiskt hyffsat.

Dom låter över förväntan. I alla fall på sansade volymer. Dom mätte faktiskt ganska bra också.
Jag är ingen mästare på att mäta direkt, men jag gjorde ett försök med en panasonic WM61-A och en hemmagjord mikrofonförstärkare. Jag använde min laptop's inbyggda ljudkort som faktiskt har en 'Line in' så att jag inte behövde använda mikrofoningången.

Graf

Nu får det nog vara slut med plexi-byggen. Jag har ännu inte riktigt blivit vän med det materialet. Det går varken att såga eller slipa för hårt utan att det smälter. Det var roligt att göra ett par grejer trots allt och jag blev ganska nöjd med resultatet...

/TygelBy

niclas

Inläggav niclas » 2006-05-12 00:31

Fräcka grejer! :D

Föregående

Återgå till DIY-forum