Hur ger man en skiva en 45° avfasning?

Hemmapulare debatterar lämpligen i detta forum.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
Svante
Audiot!

Inläggav Svante » 2006-07-17 22:52

Så här blev det. Bitarna ska kapas i två, så detta räcker till två högtalare (fast det behövs fler bitar också, förstås). Just nu är de 30 cm breda, men de ska bli 11,5 cm.

Bild
Så länge har jag längat efter att loudness war skulle vara över. Nu börjar jag tro att vi faktiskt är där. Kruxet är att vi förlorade.

Användarvisningsbild
Svante
Audiot!

Re: 45 graders vinkel

Inläggav Svante » 2006-07-18 00:24

UrSv skrev:
Svante skrev:
MadFinn skrev:Det finns fräsar till handöverfräs som är 45 grader borde kunna funka

MadFinn

Med 36 mm diameter? 8O

Ja definitivt, jag har nog 40, 50 och 60 mm. Ingen av dem kan dock användas med dammsugartillsatsen till fräsen...

Detvarvärstens... Var får man tag på såna?

Dammsugare är förresten för tunnisar. :lol:
Så länge har jag längat efter att loudness war skulle vara över. Nu börjar jag tro att vi faktiskt är där. Kruxet är att vi förlorade.

Användarvisningsbild
UrSv

Re: 45 graders vinkel

Inläggav UrSv » 2006-07-18 09:29

Svante skrev:
Detvarvärstens... Var får man tag på såna?

Dammsugare är förresten för tunnisar. :lol:

Ja det är ju en annan sak. Jag köpte mina på Bricorama i Segny i Frankrike...

Användarvisningsbild
Zalve

Inläggav Zalve » 2006-07-18 21:15

Svante skrev:Så här blev det. Bitarna ska kapas i två, så detta räcker till två högtalare (fast det behövs fler bitar också, förstås). Just nu är de 30 cm breda, men de ska bli 11,5 cm.

Bild

Känns som att detta är klart jobbigare än att använda en handklinga med stöd. Fast jag kan ha fel. :D
Jobbar för XTZ.se

Användarvisningsbild
Svante
Audiot!

Inläggav Svante » 2006-07-18 21:37

Zalve skrev:Känns som att detta är klart jobbigare än att använda en handklinga med stöd. Fast jag kan ha fel. :D

Ja, det tyckte ju jag också, men det blev inte bra, SBS, kanske, men så blev det. Tycker såhär i efterhand att överhänget kan bli lite snyggt. Vi får se.

Föregående

Återgå till DIY-forum