Basarna ska som sagt sitta vid golvet i bastun, som dessutom är ett källar golv= kallt och skönt därnere för dom. Konen i sig är definitivt tålig mot både det ena och det andra. Plast och aluminium i bikaka.
Det är Logitechs största system som ska driva dom. 188w RMS enligt specen säger iofs inte mycket. Plastleksaker är vad det är. 3000kr för hela paketet tycker jag dock var ganska prisvärt med tanke på hur mycket man får med för pengarna. Ribban ligger inte så högt med tanke på användningsområdet. Och nu råkade jag ju bara ha dessa basar liggandes.
Anledningen till just detta Logitech system var att det inte fanns andra vettiga alternativ till det jag behövde, som var:
* Små satelliter
* 2x2 kanaler som båda skulle kunna gå i stereo.
* Liten manöverpanel avskild från förstärkaren, trådburen ett måste pga betongväggar.
* Fjärr
* Ingång för tex MP3 spelare på manöverpanel
* Delat system med justerbar subvolym
* Digital ingång för anslutning till mitt multiroom system.
Det var just manöverpanelen som alla hembiostärkare snubblade på. Man vill ju inte gärna ha en 220v stärkare ståendes i ett våtrum.
Alternativ nr 2 hade varit en bilstereo, men då hade jag fått flyttat fronten med lödningar. Och det är pilligt, för det har jag gjort några gånger förr. Och totalt ca 3-4ggr så dyrt minst!