Moderator: Redaktörer
bootstrap skrev:Själv hade jag kört på en t-amp en marinhögtalare, mono.
Och en aluminium väska.
edit
men ingen blyackumulator, batterierna som kan sättas i den räcker en kväll och man får säker plats med 2 extra uppsättningar i en alu-väska och en batterieliminator.
Ett förslag kan vara att titta på B&C 8NDL51 (8", neodymiummagnet vilket ger vikt på 2.2kg, 94dB verkningsgrad, ger ca 110dB ner till ca 55Hz med 100W och 15L låda, kostar 1400kr)
Vovven skrev:Tjena Okke!
Driftstiden beror i huvudsak på 2 saker. Kapaciteten på batteriet och strömförbrukningn. Beträffande Ditt batteri stod det att den var på 10h, jag förmpdar Du menar 10 Ah. Drar utrustning bara 1 Ampere kan Du spela i 10 timmar, det är troligt att det kommer att dra betydligt mer ström än så vilket ger betydligt kortare driftstid. Du bör också tänka på att billigare batterier inte bör tömmas allt för mycket eftersom dom då inte kommer att ta laddning. Du bör i så fall ha en övervakning på batteriet som slår ifrån innan laddningen går för lågt.
"man skall inte kaste sten i kuvös"
silvervarg skrev:Jag gjorde en snabb-sökning på baselementet och fick då en tysk sida som påstår:
Delningsfrekvenser: 4200 Hz Frekvensomfång: 38-20000 Hz Märkeffekt: 90 W Känslighet: 92 dB/SPL.
Underligt att ange att frekvensen på basen går till 20.000Hz men att delningsfrekvensen är 4200Hz... Jaja, jag tror att jag förstår vad de menar i alla fall.
Och så fick jag träff på en fyndlåda, så jag antar att det är den du funderar på att köpa.
http://www.tradera.com/Hogtalarfyndlada ... n-57027066
Dvs 2st 8" basar på 8ohm med polypropylenkon på 92dB/SPL låter mycket lämpat för projektet.
Diskanterna ser riktigt trevliga ut, men jag är lite tveksam till deras tålighet för fysiksk påverkan etc. Dvs kanske inte det jag hade valt till detta projekt, men eftersom du troligen kommer över dessa riktigt billigt så visst kör på dem.
Eftersom det är ganska hög verkningsgrad på elementen så kan det bli ganska låg strömförbrukning. Frågan är hur högt du kommer att spela i dB. Det brukar vara svårt att svara på, så jag skulle helt enkelt vänta med att köpa batteriet.
När du byggt allt klart och provat att det funkar så spelar du så högt du vill spela och mäter strömmen. Alternativt så kopplar du in 8st AA batterier och provar hur länge de räcker.
När du väl provat/mätt så är det lätt att gå ut och köpa "rätt" batteri.
okke skrev:soundbrigade skrev:Såg farligt ut på första bilden - sticksågen och en fot vårdslöst inslängd på spånskivan. Nån kunde blivit lite låghalt där.
Haha, inga proffsnickare vi det är tydligt
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 246 gäster