Jaha, då är det 95% klart vika element som landar i de redan valda lådorna. Föga överraskande för er som läst i tråden blir det dessa
http://www.tymphany.com/datasheet/printview.php?id=116
Även om en sluten 2 liters låda inte är optimalt räknar jag kallt med det kommer räcka för mina behov (två har dom redan klarat, utseendet och priset återstår bara att se hur dom låter

)
Gällande förstärkare så lutar det åt T-amp, skall försöka få tag på en beggad (PM:a om ni har en till salu)
Radio/Tuner blir ett senare problem, skall leta lite på loppisar och så det löser sig säkert!
Tänkte ordna en extern ingång också, troligen teleplugg. Tanken är att jag då kan använda den ingången antigen för CD eller MP3 (lågnivå)
En sak som slog mig var att det tycks vara poppis att koppla en liten radiosändare till sin MP3 spelare så man kan lyssna på den via bilradion(man tar in den som en radiokanal) Någon som har erfarenhet av dessa burkar, hur mycket dist. skall man tåla på specen? eller är det givet att det blir "hörbart sämre" mot om jag kopplar in MP3:an som lågvinå (på något sätt)?