Mich skrev:Det beror på vad du menar med balancerad. Du kan inte få två obalancerade ut från kretsen.
//Michael
Jag menar det jag skriver!
Moderator: Redaktörer
Mich skrev:Den andra typen har en balancerad signal mellan pin 2 och 3, men den är inte helt fix i förhållande till jord. Kan säga att den är flytande, likt en trafo. Måste dock hålla sig inom vissa gränser relativt jord (och matningsspänning). För att få ut se så måste den andra utgången anslutas till jord, t.ex. anslut pin 3 till pin 1 och se finns på pin 2 (relativt jord).
Mich skrev:I den ena typen så består den av två single-ended (se) utgångar. Dessa två signaler refererar till jord. Den ena inverterad. Till en sådan utgång så kan man plocka en se signal på pinne 2 (och jord på pin 1) eller på pinne 3 (inverterad). Notera att ingen av signalerna får kortslutas till jord.
Lite ohps blev det. I det fallet du skriver om så är det en balancerad/diff-ingång. I detta fall, som tråden började med, så vill man skapa en inverterad single-ended utgång (plus en rätt vänd) från en single-ended.Piotr skrev:Kolla fig.1
http://www.dself.dsl.pipex.com/ampins/b ... lanced.htm
Med endast ett extra motstånd får man till en balanserad linjeutgång med en ensam liten IC.
Smufft som tusan!
Ja, åsså en XLR eller1/4" telepropp kontakt såklart.
edit: ohps, ber eventuellt om ursäkt, är inte säker på hur det lirar när två kretsar skall drivas. Kan bli knas med jordningen. *Funderar lite*
/Peter
Naqref™ skrev:Mich skrev:Kom på att jag har konto, så nu har jag tittat på bilden.
Inte bra! Rekommenderas inte.
Medhåll (efter en koll i databladet). Det kan funka och gör det troligen rätt ok men det är inte givet. Vill man ha en signal från obalancerat till två obalancerade (där den ena är fasvänd) så är det tillräckligt bra att göra en dubbelbuffert med OPA2134 som grund och 1%-motstånd. Den precisionen man får där duger gott till att göra stegen bryggade.
Mja, man kan nog få ut en icke-inverterad and inverterad signal. Jag får det åtminstone. Är det utlåtande baserat på erfarenhet? Fördelen med kretsen är hög common mode utimpedans fast det är inget säljargument i den här tillämpningen med korta kablar.Mich skrev:Nu vet inte jag vad ni skall ha, men det nämns bryggade kort i första tråden. Kan det vara så att ni vill skapa signal (en rätt och en inverterad) som skall in till två slutsteg (som sitter ihop) för att på det sättet få ett bryggat slutsteg?
I sådana fall så går det inte med DRV134. Det går inte att få ut en rätt och en inverterad signal från denna krets (single-ended). Det går att få ut balancerad, single-ended rätt fas eller single-ended fasvänd. Notera att dessa tre inte går att få ut samtidigt, utan endast en i taget.
Bara en liten fundering från mig. Det kanske inte alls är det som ni försöker göra, går ju att göra mycket annat med kretsen.
//Michael
peranders skrev:Är det utlåtande baserat på erfarenhet?