Moderator: Redaktörer
Niklase skrev:Märkligt, i min BOM står det med två st elfa-nummer. Där det andra går till 50V. Men det kanske jag har lagt till själv, kommer inte ihåg. Hur som så har det nog varit uppe till diskussion förut.
hassez skrev:Grattis,Snyggt bygge
![]()
hur är korten disponerade, jag tror jag ser fyra kort men tre ingångar och tre ut gångar.
är det vänster + höger och en bryggad baskanal
bjorn55 skrev:Nu spelas det!
[img]snygg%20bild[/img]
Har bara testat med smålådorna på "kontoret" men det verkar hoppfullt![]()
//Björn
Ceder skrev:bjorn55 skrev:Nu spelas det!
[img]snygg%20bild[/img]
Har bara testat med smålådorna på "kontoret" men det verkar hoppfullt![]()
//Björn
Spännande, du får gärna berätta om du tycker den blir varm efter några timmars krämande (ja, jag är forfarande inne på att köra samma kylflänsar, men är lite orolig att det blir väldigt varmt)
bjorn55 skrev:Lådan står inställd i bokhyllan utan ventilation, bedömer tempen till ca 40-50grader.
M.a.o, kylflänsarna känns i minsta laget..
ollebolle skrev:Som vi vet så kan fläktar göra underverk, men de låter
bjorn55 skrev:Hjälp!!
Det brummar,har ett tydligt ”tomgångsbrum” (50Hz) på alla tre kanalerna.
Är inte volymberoende, utan verkar vara konstant.
Har försökt stjärnjorda enl. figur12 i Lennarts kompendie från HiFi-forum.
Strömförsörningsjord samt signaljord från högt.utgångar går till stjärncentrum.
Ingångarna är isolerade från chassie och ojordade.
Har även försökt tyda AN-1849 och placerat filterkondingar (Rifa PHE450 0,15uF) 2st på sekundärlindningarna från trafon, 4st runt likriktaren, samt 2st över glättningskondingarna.
Givetvis är nätbrunnen skyddsjordad i chassie (där f.ö. centrum på stjärnan är ansluten med motstånd 50ohm (?) i serie.
Förstärkaren är ansluten till jordat vägguttag (som även matar mitt tysta 2-kanals steg)
(Försteg och div annan utrustning från ojordat uttag)
Hur låter era steg, är dom tysta, eller?
Några tips? (behöver kanske inte tillägga att när det gäller elektronikkunskaper finns en del övrigt att önska osv...)
(Värmen verkar inte bli nåt större problem med, kommer snart dessutom att montera en 12mm Al-frontplatta som blir skruvad dikt an mot kylflänsarna)
//Björn
HenrikS skrev:Snart dags att fästa mina kort i kylflänsarna, bör jag fixa något som håller fast korten mer än benen på LM3886?
Kan det räcka med att smältlimma fast kortet i flänsen?
Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot] och 240 gäster