Moderator: Redaktörer
Naqref™ skrev:kodapa skrev:Om man inte har en fräs kan man väl använda 3 mm plywood (t.ex) .
Göra hålen så att de passar yttermåtten på elementen och klistra på baffeln?
Eller kanske 5mm![]()
Vem vet.
niklas skrev:Annars kan man väl helt enkelt lämna försänkningsdilemmat till byggaren. Vill man ha en snyggare högtalare, med ev. jämnare frekvensgång så försänker man elementen. Vill man istället bara ha något som är busenkelt att bygga så skiter man i att försänka. Easy Peasy!
attah skrev:Försänka... Vad skulle hända om man monterade elementet inifrån på något sätt, försänkt från insidan till och med kanske?
Hur ser mätningen ut för -3,6 mm isåfall?
Eller gjorde jag just bort mig nu?
Tomas skrev:Enligt mig är fräsning/försänkning ett av de enklare momenten i byggandet.
Tomas skrev:Enligt mig är fräsning/försänkning ett av de enklare momenten i byggandet.
Det är betydligt knepigare att sammanfoga alla sidorna och ytbehandla osv, även detta enligt mig.
En överhandsfräs kan köpas för en relativt liten peng och den är en bra-att-ha-maskin
Jag röstar för att vi kör försänkt - trots att vi inte har någon omröstning.
Eller... hellre försänkning än kompromisser för att slippa.
niklas skrev:Vad tror folk att Naqrefs lådstorlek och avstämning kommer hamna på? Jag sticker ut huvudet och chansar på 11 liter, avstämda till 42 Hz...
Mer, mindre, högre och/eller lägre?
Rundberg skrev:Vee-Eight skrev:Fick lite blodad tand av basmodulbygget... dessa skall jag nog bygga.
+1 (fast annan basmodul) och +1 på byggandet
Följer utvecklingen med spänning!
Brytnardz skrev:Vad jag hoppas på är att detta skall resulerar i en rygga, gemensamt på ca 25l som levererar SPL-nivåer på 110dB ner till under 50hz.
Rookie skrev:celef skrev:kork tycker jag är kul
Ja! Dessutom snyggt. Men hur skär man ut det så att det blir bra?
Naqref™ skrev:Elementen verkar ha potential men det är dumt att ropa hej innan man drunknar i ån.Blir förhoppningvsi tester i veckan. Nästa vecka är allt arbete nedlagt. Stängt för semester kan man säga.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 241 gäster