Moderator: Redaktörer
matno294 skrev:Frågan är sen om det blir tillräckligt starkt?
brumel skrev:Min erfarenhet efter 5 byggen är att limfog går bra. Vitlim sitter som attan. Efter 15 min kan man justera med en gummiklubba om det skulle va nån sida som försöker rymma i sidled.
aisopos skrev:Svante, du limmar på någon plastskiva av något slag, smart !![]()
Är det ett sånt där golvskydd man har under kontorsstol med hjul (både skydd och att det ska rulla lätt).
celef skrev:var kan man få tag på schysst kantfrässtål? de stål jag testat fräser inte så tätt inpå så det blir en liten kant kvar, väldigt surt
Drakir skrev:Borde gå att kontaktlimma med vitklistret..Att man penslar båda ytorna och låter dessa torka till klibbtorrt,så att det hugger och inte glider vid sammanfogningen..
Egerwood skrev:Skulle bygga 4 st provlådor. Limmade med vitlim och slog i dyckert till hälften. En låda blev skev så baffeln passade ej skulle slå isär lådan med plastklubba. Ja jösses jag anser att limfogen inte blir starkare av 100 tals kilo i press eller tryck. Jag fick knappt isär min låda och då var den helt utan baffel och bakstycke. Och om jag har fel att den blir starkare av att sitta i press så blir den stark nog utan det.
Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 21 gäster