Moderator: Redaktörer
Det går ju inte att komma ifrån att du får väldigt mycket output för en billig penning på det här sättet. Bara det måste ju vara jäkligt intressant för många!!!Nattlorden skrev:Hade det stått 1, inte 10 vid origot på x-axlen hade det varit intressant.
MagnusÖstberg skrev:
Frågan är dock hur systemet reagerar med en film som trycker på med 3-4Hz in?
PetterPersson skrev:Ja, det går att få ner den djupare, men då förlorar du utsträckning uppåt i frekvens istället också blir hornet betydligt större...
Bjorn_ skrev:Jo, det e klart, men min kunskap om pa är minimal, den sträcker sig billebros hemsida ungefär. Men ett par cerwin-liknande lådor så är man väl hemma, eller ? (och det är väl rätt billigt???) men kanske bra om man ser till syftet...
landa skrev:JBL GTO1214 elementet går att hitta billigare
T.ex. http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=287382
KarlXII skrev:Ser väl inte alltför galet eller otroligt ut.
Mätte du hur starkt du spelade oh hur många volt du matade med?
Justera dB skalan i vänsterkant så du bara ser 50 dB. Det är standard "pappersbredd" och det man normalt använder. Med 100 dB ser kurvan dubbelt så snygg ut...
PetterPersson skrev:Kul att teori och praktik stämmer så väl överens! Tonkurvan är jämn (för
att vara horn) och resonanserna är där de är förutspådda. Kan du få
högre upplösning på mätningen? Den ser rätt grov ut.
Harryup skrev:Kan jag boka en plats i bilen?
mvh/Harryup
barco skrev:Om jag vill mäta absoluta ljudtryck, får plocka fram min radioshackmätare då eller kan jag göra det med grejerna jag har från dig Karl?
Användare som besöker denna kategori: supra_jonny och 13 gäster