Hjälp mig bestämma låda!

Hemmapulare debatterar lämpligen i detta forum.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
tvett

Inläggav tvett » 2013-01-17 22:08

Men du glömde berätta :wink:
/J

Cygnus resurectum

Användarvisningsbild
MagnusÖstberg

Inläggav MagnusÖstberg » 2013-01-17 22:33

asslicker skrev:Att ta hjälp av forum anser inte jag vara fusk, så länge man inte ber någon göra jobbet åt en :wink:
Det är ju just det du gjort.
Jag saknar dig.
Medlem på www.faktiskt.se sedan 2006

Användarvisningsbild
DQ-20
Skum fogare

Inläggav DQ-20 » 2013-01-17 22:58

asslicker skrev:Att ta hjälp av forum anser inte jag vara fusk, så länge man inte ber någon göra jobbet åt en :wink:

Det handlar inte så mycket om vad du tycker som vad forumets policy säger. (Policy=regelverk)

/DQ-20
I try to change the formality and everything about it
People killing people for a reason
You make mistakes
You don't regret
So make a conclusion
.

- Infected Mushroom: Change the formality

Användarvisningsbild
tvett

Inläggav tvett » 2013-01-17 23:03

Nu ligger kanske projektarbetet i lådbyggandet :wink:
/J

Cygnus resurectum

Användarvisningsbild
asslicker

Inläggav asslicker » 2013-01-18 01:43

tvett skrev:Nu ligger kanske projektarbetet i lådbyggandet :wink:

+1

Användarvisningsbild
asslicker

Inläggav asslicker » 2013-01-18 01:55

DQ-20 skrev:

Det handlar inte så mycket om vad du tycker som vad forumets policy säger. (Policy=regelverk)

/DQ-20

Det vet jag, men enligt regelverket är det okej att ta hjälp av forumet. Men det är inte okej att fuska.

Min uppgift är att bygga en baslåda. Att få råd och rekomendationer av ett forum är enligt skoluppgiften inte att fuska, så det borde inte trotsa forumets policy, om jag har förstått rätt.

Fusk skulle kunna va att be folk skriva en uppsats åt en/ tipsa vart man kan få tag på färdiga uppsatser. Att fråga människor med kunskap och erfarenhet är väll en av de största vitsarna med ett forum. Också ett mycket bra sätt att lära sig på.

Användarvisningsbild
tvett

Inläggav tvett » 2013-01-18 09:23

asslicker skrev:
tvett skrev:Nu ligger kanske projektarbetet i lådbyggandet :wink:

+1

Med lådbyggandet menade jag trähantverkmässigheten, inte dimensionering.
/J

Cygnus resurectum

Användarvisningsbild
DQ-20
Skum fogare

Inläggav DQ-20 » 2013-01-18 09:28

asslicker skrev:
DQ-20 skrev:

/DQ-20

Det vet jag, men enligt regelverket är det okej att ta hjälp av forumet. Men det är inte okej att fuska.

Min uppgift är att bygga en baslåda. Att få råd och rekomendationer av ett forum är enligt skoluppgiften inte att fuska, så det borde inte trotsa forumets policy, om jag har förstått rätt.

Fusk skulle kunna va att be folk skriva en uppsats åt en/ tipsa vart man kan få tag på färdiga uppsatser. Att fråga människor med kunskap och erfarenhet är väll en av de största vitsarna med ett forum. Också ett mycket bra sätt att lära sig på.

Jag håller med dig, i alla fall om man med "fusk" menar det som avses inom skolväsendet. Det gäller då främst otillbörlig hjälp på prov samt plagiat, med syfte att vilseleda. Men grejen är att vi som skriver måste kunna få bedöma detta själva. Det är därför som man bör lägga upp uppgiften "up front" så att de som vill bidra kan göra sin egen bedömning, inkl. forumägarna. Mitt tips är att alltså att du postar den uppgift du har och villkoren runt den. Då har du åtminstone försökt att uppfylla forumets policy, vilket sannolikt är en Bra Idé.

Bästa hälsningar och lycka till,

DQ-20
I try to change the formality and everything about it
People killing people for a reason
You make mistakes
You don't regret
So make a conclusion
.

- Infected Mushroom: Change the formality

Föregående

Återgå till DIY-forum