Plus att rummet är nästa prio. har precis köpt hus och renoverat kök,vardagsrum och hall och är bara lite lister kvar innan jag börjar med mitt:)
trevligt trevigt

Moderator: Redaktörer
Allram skrev:Det beror på hur stor duk du har.
Vanligtvis siktar man på att ögonen skall hamna en tredjedels dukhöjd upp på duken sett från undre dukramen. Men det är ju såklart mycket tycke och smak vad man gillar. Sitter man mycket upp? Ligger man oftast ner?
Jag tycker själv man hellre skall sätta duken för lågt än för högt om man måste kompromissa. Det är mer vilsamt att titta på.
marcusssfl skrev:vad hög är en duk på 90" då? du vet möjligtvid inte det?
NiklasF skrev:Varför inte välja en ljudtransparent duk?
Finns ju skitbilliga idag!
NiklasF skrev:Dom ser du ju inte i biomörkret ändå, men om du vill att dom skall synas då du lirar musik så kör upp duken på en rulle vetja, skall visst fungera ypperligt att slakta en gammal markis och köra till detta ändamålet.
Morgan skrev:Jag har inte förstått hur du har tänkt dig det hela. Ska någon av högtalarna vara infälld i den vägg du nu bygger - mellanbasarna? Hur ska du göra för att tidskorrigera de ingående delarna mot varandra, så att du får tidskoherent ljud runt delningarna?
Om du vill ha en mycket styv vägg är cc30-reglar på minst 140mm men gärna ännu mer, att rekommendera. Liksom dubbel- eller trippelgips förstås. Tungt och styvt ska det vara!
PetterPersson skrev:Om du nu ska ha dem i väggen så är så lite ut-stick som möjligt bättre. Då slipper du bakväggsreflexen. Visserligen är multicellerna böjda, men det är så lite. Kom ihåg att vinkla väggen så hornen skjuter rätt mot sweet spot.
PetterPersson skrev:Det där kommer bli bra tillslut ska du se...riktiga horn smäller gott i magen!
PetterPersson skrev:Kul att teori och praktik fungerar. Du är den första som bygger enligt denna uträkningsmodell. Slå klen läkt runt om var 20-30 cm, det som passar. Sen kan du täta med latex eller montagelim. Riktigt läckert för övrigt, jag njuter!
Det är viktigt att du låter henne välja första filmen!marcusssfl skrev:ja det kommer bli riktigt snyggtsambon samtycker inte riktigt
Nattlorden skrev:Skall de inte ha läkt de med?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 20 gäster