Ja jag skulle gissa på ca 13kkr för två stycken.
Bra prisvärt för pumpkapaciteten, givet att de låter bra dvs.
Moderator: Redaktörer
NiklasF skrev:Antar att det inte finns specar på elementet än?
Hade vart skoj att se hur en sånhär står sig mot två stycken ifrån projektelementet som skall gå slutet.
Allram skrev:Jag skulle lätt ta 13 st XXLS istället![]()
Det handlar ju inte bara om pumpkapacitet. Jag har fortfarande ALDRIG hört ett baselement spela snyggt över 15 mm peak oavsett specificerad slaglängd, fabrikat och pris.
Det går helt enkelt inte att göra upphängningar tillräckligt linjära och luftflödet tillräckligt tyst för att kunna slå mycket längre än så om kvalitetskraven är höga. Men att generera höga SPL går såklart med betydligt längre slaglängd.
Alexi skrev:6kkr för frakt, tull och moms låter lite mycket tycker jag. Jag tänkte mer att två låg närmera 10kkr än en.UrSv skrev:Alexi skrev:$699 styck, så man borde nog kunna få hem två för 10kkr.
Hur då? Bara elementen blir över 9 papp. Lägg sen frakt moms och tull på det. 15 papp verkar rimligt.
men berätta vilket land du beställde i från.adzer skrev:Det beror ju dock helt på vilka fraktsätt som bolaget använder.
Jag har beställt gitarrlådor med 4x12" från utlandet där frakten knappt kostade någonting. Så det beror mycket på.
Att betala 5kkr i frakt suger ju lite.
adzer skrev:Det beror ju dock helt på vilka fraktsätt som bolaget använder.
Jag har beställt gitarrlådor med 4x12" från utlandet där frakten knappt kostade någonting. Så det beror mycket på.
Att betala 5kkr i frakt suger ju lite.
adzer skrev:Att betala 5kkr i frakt suger ju lite.
bakerman22 skrev:Givetvis gör det det. Det går säkerligen att få ner frakten massor om dom t.ex skeppar en full container med båt. Men då ska man hitta en container att få med dom i. Den ska ju vara full innan den går.
Sen ska kanske elementen ligga och guppa på havet i någon månad. Sen sorteras om på en massa ställen.
Det tar kanske ett par månader. Det hade i alla fall inte jag lust att vänta på, så därför fick mina gå med flyg.
Hemma på en vecka.
UrSv skrev:Jo, det skulle ju vara synd men hittills har ju samtliga som bidragit med gissningar uppskattat det till ca 2 kkr. 5 kkr verkar ofantligt mycket och skulle det kosta så mycket så blir det ju totalen närmare 20 kkr än 15 kkr.
adzer skrev:bakerman22 skrev:Givetvis gör det det. Det går säkerligen att få ner frakten massor om dom t.ex skeppar en full container med båt. Men då ska man hitta en container att få med dom i. Den ska ju vara full innan den går.
Sen ska kanske elementen ligga och guppa på havet i någon månad. Sen sorteras om på en massa ställen.
Det tar kanske ett par månader. Det hade i alla fall inte jag lust att vänta på, så därför fick mina gå med flyg.
Hemma på en vecka.
Ja tunga saker med flygfrakt drar ju iväg med kostnaden. Om man tar med båt så tror jag dock att man kan komma ner till de summor som vi gissat på.
boom skrev:Så låter dom flesta element när man kör dom till sitt max.Bjorn_ skrev:På filmen låter de ju som en folkabubbla eller en Gammal tvåtakts Saab...
bakerman22 skrev:Tvivlar på att du kommer ner på 3-400 spänn per element oavsett hur du gör.
Det är ju liksom tull och moms på hela beloppet. Frakten också.
bakerman22 skrev:boom skrev:Så låter dom flesta element när man kör dom till sitt max.Bjorn_ skrev:På filmen låter de ju som en folkabubbla eller en Gammal tvåtakts Saab...
Mina Aurasound är i princip helt ljudlösa hela vägen tills dom börjar låta illa.
NiklasF skrev:bakerman22 skrev:boom skrev:Så låter dom flesta element när man kör dom till sitt max.Bjorn_ skrev:På filmen låter de ju som en folkabubbla eller en Gammal tvåtakts Saab...
Mina Aurasound är i princip helt ljudlösa hela vägen tills dom börjar låta illa.
Verkar vara ett riktigt skitelement det där, menar som så att varför skall man ha ett element som inte låter ett skit för att sen börja låta illa
Användare som besöker denna kategori: exmag, Majestic-12 [Bot] och 2 gäster