Carl-m skrev:Ursäkta att jag tjatar. Fan vad bra dom är. Låtarna blir som nya. Foten går hela tiden. Och med nya bättre lådor lär dom inte bli sämre

Jag förstår dig. Jag är själv grymt nöjd med mina Markaudio CHR70 gen3. Stampa takten, djup, känsla av närvaro och rum, detaljer, fin klangbalans. Intressant är breddperspektivet och släppet - det skiljer väldigt mycket mellan olika låtar, t o m på samma skiva. T ex lyssnade jag på Doug MacLeod igår. Vissa låtar hade allt i mitt i, kändes nästan mono. Vissa bredare panorerade, med olika instrument på egen plats. Vissa ljud på vissa låtar var i luften sidan om högtalarna, vissa ljud på vissa låtar var rakt från högtalarna. Jag har ungefär lika brett mellan högtalarna som fram till linjen mellan dem, noll toe in, liiite toe up.
Carl-m skrev:Inget sk High End ljud men det spelar mycket musik som jag vill ha. Inget lullull. Bra 3d och inget från lådorna. Elementen är det inget fel på kan jag säga. Lite mer tweeks så får man till det sista.
Vad menar du i dina tankar kring high end? Jag är så nöjd med mina bredbandare att jag inte tror något som kallas eller kostar high end skulle ge mig väsentligt mer. De är high end för mig, så känner jag. Men jag har inte testat några särskilt avancerade/dyra grejor hemma hos mig - gör jag det kanske min uppfattning ändras, men jag är tveksam. Vilka tweaks funderar du på?