eoljud bjuder till diyträff

Hemmapulare debatterar lämpligen i detta forum.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
Xiro

Re: eoljud bjuder till diyträff

Inläggav Xiro » 2014-05-03 23:16

Stort tack till Bubbel och alla andra som bidrog till mässan. Det var jättetrevligt att träffa er och uppleva era alster!

Bästa hälsningar / Johan

Första salen:

Bild

Bild

Andra salen:

Bild

Bild

Bild

Tredje salen:

Bild

Bild

Bild

Användarvisningsbild
solhaga

Inläggav solhaga » 2014-05-04 09:57

Tack Bubbel och eoljud för arrangemanget och mycket trevligt bemötande. Tack för bärhjälpen Bubbel och Bardis!
Det blev en lång dag med långa bilresor och mycket kånkande men det var det väl värt med tanke på alla givande möten med er som var där.

Användarvisningsbild
soundbrigade
Inaktiverad

Inläggav soundbrigade » 2014-05-04 14:58

Jag vet inte vad jag ska skriva. Antingen är jag övertydligt ironisk eller är jag bara rabiat och meddelar att:

"Bubbel hade gjort ett KANONJOBB med att hitta bra lokaler mitt i Kristiansstad, fått ett glatt gäng att komma åkande långa sträckor, och kortare med allehanda kuliga saker. Dessutom hade ytterligare ett gäng kommit för att se, lyssna och snacka samt ta en DIY-fika....

... men visst blir man som deltagare lite förbannad när det drar ihop sig, eller inte drar ihop sig till DIY(-träff). Det startas DIY-trådar härinne vilka följs av många som måste skriva "den här tråden ska jag följa", vilket betyder - jag ska se vad han sysslar med men jag ska inte komma med några åsikter eller tips.
Sedan är det ett himla surr om DIY-träffen - "Blir något i år, eller va??" Som om de tidigare DIY-generalerna per automatik skulle släppa allt de har för händerna, leta/hyra lokal, skrämma upp de vanliga utställarna för att sedan konstatera att "det kom ingen".
Skåne är ju så djävla stort men härifrån kom ytterst få, ja det kom erbarmligt få överhuvudtaget och det kan man ju bara lasta alla dessa fåtölj-gördetsjälvarna för.

Vill man ha en DIY-träff, läsa besöksreportagen, se bilderna och fotona på oss halvinvalidiserade hobbyljudar, då får man också ställa upp. Mässorna kostar pengar och hur djävla kul är det att tanka bilden full med sopp, betala trängselskatter och fina bilder tagna med Trafikverkets roadside cameras, betala för P-platser och presenter till människor man måste våldgästa bara för att komma in på Fucktiskt och läsa - "fina bilder, synd man inte var där, men nästa år kanske ..." Kanske!!!??? - Dra åt helvete säger jag.

Återigen - ETT BAUTASTORT TACK TILL BUBBELMANNEN FÖR EN FIN DIY_FEST!!!!!!

Det är redan bestämt att nästa träff är i JÖNKÖPING, så ni slappisar Junaköpung, börja planera nu!!!!
:wink:
Att bara prata med dem som tycker som en själv är grundreceptet för att bli riktigt dum i huvudet.
Bo Rothstein, professor i statsvetenskap

Användarvisningsbild
paa
Sökaren

Inläggav paa » 2014-05-04 18:42

Visst precis, men varför har du lagt kameran mitt framför den fina rörgrejen?

Bild
Medlem på forumet för hifi; Faktiskt.se, numera Faktiskt.io sedan jan 10, 2005
Numera pensionär.
Vi har sålt Sonic Design till Winn Scandinavia, vilka driver bl.a Ljudfokus och BRL.

Användarvisningsbild
soundbrigade
Inaktiverad

Inläggav soundbrigade » 2014-05-04 19:29

För att rörgrejen på något sätt kollapsade. Troligen under resan ner och sedan blev det bara mer kallops av det hela.
Att bara prata med dem som tycker som en själv är grundreceptet för att bli riktigt dum i huvudet.

Användarvisningsbild
Xiro

Inläggav Xiro » 2014-05-04 19:42

Det var kanske dumt av mig att lägga upp bilder med folk i? Jag lägger inte ut närbilder på folk utan deras medgivande. Och vill någon att jag beskär eller tar bort en bild gör jag det. Ska vi ha bilder med folk i på forumet är det bra om de kommenteras med respekt.

Jönköping nästa år låter gött! Men jag tänker (nog) inte köra hela vägen dit (tror jag), så det kanske blir en DIY Skåne 2015 också :) Jag sticker ut hakan och säger att jag kommer att ställa ut mitt hiWAF 2.1-kit!!!

Användarvisningsbild
soundbrigade
Inaktiverad

Inläggav soundbrigade » 2014-05-05 16:59

Tömt kameran, hämtat mig något och upplever en av dess 2-dagar (5:2-diet ni vet [xx(]). Här är mina bilder som kanske ser lika dana ut som alla andras.
Den enda kommentar jag har är om min första bild där mina prylar ståtar. Sonidos 5" bredbandare i ett horn enligt Sonidos rekommendation. Svart stärkare som är mycket Williamson med 12A6 på utgången. Effekten är hela 6W.
Den lilla gröna hade fått sig en törn på vägen och måste tydligen ses över. CD-spelaren, Cambride CD06, behöver nog pensioneras.

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Hade man tagit sig till Kristianstad kunde man kommenterat folks kroppskonstitution, öga mot öga, och på ett mer övertygande sätt gjort klart att man inte menade något allvarligt.

Användarvisningsbild
solhaga

Inläggav solhaga » 2014-05-05 18:14

Hmm, skulle nog ha dammat av slutstegen först :roll:

Hursomhelst, krosspostar från min medlemspresentation:

För er som inte var Kristianstad i helgen så tar jag gärna emot feedback IRL från er i GBG-området (bor 4 mil sydost om Göteborg) nu på lördag 10/5 mellan säg 10 och 16 i ett slags öppet hus.

Detta speciellt sedan jag har roterat anläggningen 90 grader och flyttat isär högtalarna lite.
Lite finishtips tas gärna emot också.

Användarvisningsbild
KarlXII
Dussinmänniska

Inläggav KarlXII » 2014-05-05 21:10

Har delat av diverse inlägg för att undvika mer tjafs om en redan uppklarad händelse.
Tillbaka till DIY-träffen!

/K12
T H E. G O O S E B U M P. F A C T O R

Användarvisningsbild
PappaBas
Välrakad

Inläggav PappaBas » 2014-05-05 22:00

Ser spännande ut, lite nyfiken på lyssningsintryck speciellt av de där open baffle skapelserna och den nya Enforcer.

Användarvisningsbild
Fjonkalicious
Colonel Mustard

Inläggav Fjonkalicious » 2014-05-05 22:03

Hornet lät ju bättre på träffen än hemma hos Schmutzi. Men det man skall ha i åtanke är att det var gravt och grovt digitalkompenserat. Frågan är ju, hur man skall gå vidare?

Det är ju inte så att jag vill bygga så många till. :| Rätt segt att bygga faktiskt. Funderar på att köpa någon SEOS-plasttratt för att mäta på BMS:en. Skulle nog behöva mäta lite mer för att kunna göra några bra slutsatser om hur man borde gå vidare. Men det var tillräckligt lockande för att fortsätta pyssla med. Det enda som förvånade mig var den upplevda låga känsligheten samt avsaknaden av luftkontakt(eller vad man nu säger).

Iom att det bara var grovhackat dagen innan så hade jag tillsammans med den dagens lyssning ganska låga förhoppningar, ville ett tag inte spela på det. Men det kom många lovord med att det hade potential och det får ju duga kan jag tycka.

Gällande träffen i övrigt, så tror jag att man får samarbeta ännu mer kring marknadsföring, större städer har fördel då det har större upptagning.
Head of Design - Acoustic Illusion AB

Användarvisningsbild
PappaBas
Välrakad

Inläggav PappaBas » 2014-05-05 22:11

Horn verkar extremt svårt tycker jag. Men du har ju lärt dig massor i alla fall :)
Håller helt med dig om marknadsföring, hade missat det helt och hade tyckt det var kul att se.

Föregående

Återgå till DIY-forum