Jag vet inte vad jag ska skriva. Antingen är jag övertydligt ironisk eller är jag bara rabiat och meddelar att:
"Bubbel hade gjort ett KANONJOBB med att hitta bra lokaler mitt i Kristiansstad, fått ett glatt gäng att komma åkande långa sträckor, och kortare med allehanda kuliga saker. Dessutom hade ytterligare ett gäng kommit för att se, lyssna och snacka samt ta en DIY-fika....
... men visst blir man som deltagare lite förbannad när det drar ihop sig, eller inte drar ihop sig till DIY(-träff). Det startas DIY-trådar härinne vilka följs av många som måste skriva "den här tråden ska jag följa", vilket betyder - jag ska se vad han sysslar med men jag ska inte komma med några åsikter eller tips.
Sedan är det ett himla surr om DIY-träffen - "Blir något i år, eller va??" Som om de tidigare DIY-generalerna per automatik skulle släppa allt de har för händerna, leta/hyra lokal, skrämma upp de vanliga utställarna för att sedan konstatera att "det kom ingen".
Skåne är ju så djävla stort men härifrån kom ytterst få, ja det kom erbarmligt få överhuvudtaget och det kan man ju bara lasta alla dessa fåtölj-gördetsjälvarna för.
Vill man ha en DIY-träff, läsa besöksreportagen, se bilderna och fotona på oss halvinvalidiserade hobbyljudar, då får man också ställa upp. Mässorna kostar pengar och hur djävla kul är det att tanka bilden full med sopp, betala trängselskatter och fina bilder tagna med Trafikverkets roadside cameras, betala för P-platser och presenter till människor man måste våldgästa bara för att komma in på Fucktiskt och läsa - "fina bilder, synd man inte var där, men nästa år kanske ..." Kanske!!!??? - Dra åt helvete säger jag.
Återigen -
ETT BAUTASTORT TACK TILL BUBBELMANNEN FÖR EN FIN DIY_FEST!!!!!!
Det är redan bestämt att nästa träff är i JÖNKÖPING, så ni slappisar Junaköpung, börja planera nu!!!! 
Att bara prata med dem som tycker som en själv är grundreceptet för att bli riktigt dum i huvudet.
Bo Rothstein, professor i statsvetenskap