Moderator: Redaktörer

Michael skrev:Flytta ut en trafo kan ställa till problem (allmänt, vet ej hur det ser ut i detta fall). Ledningarna mellan trafo, brygga och kondingar bör vara korta. Det går korta kraftiga laddströmmar där. Viktigt hur ledarna dras i förhållande till varandra, seciellt om de är lite längre. Kan ge störningar i närliggande ledare. Även spänningsspikar kan uppstå.
Det finns anledning till att hålla dessa ledare korta! ...extra speciellt om det skulle vara slutsteg.
//Michael
Morello skrev:Någon som har schema till EC9?
Morello skrev:Rille skrev:Det beror på om det är 072 eller 074 om du ska använda 2132 eller 2134...
Nja, både 2132 och 2134 är dubbel-OP. (och dessutom ytterligt snarlika, men 2132 har lägre offset)
Första siffran anger i detta fall antalet kanaler.
DQ-20 skrev:Morello skrev:Någon som har schema till EC9?
Det verkar inte så - frågan har väl varit uppe förr?Morello skrev:Rille skrev:Det beror på om det är 072 eller 074 om du ska använda 2132 eller 2134...
Nja, både 2132 och 2134 är dubbel-OP. (och dessutom ytterligt snarlika, men 2132 har lägre offset)
Första siffran anger i detta fall antalet kanaler.
Faktiskt är de så lika att jag tror det är samma chip från vilket man selekterar de med lägst offset till 2132.
/DQ-20
RogerGustavsson skrev:Någon kanske kan få vee-eight att plocka ur korten och visa?
http://user.faktiskt.io/vee-eight/hifi/sentecec9/
danfra skrev:Apropå att byta till OPA2134 så vill jag minnas att det gjordes en LTS utgåva som var lite tightare matchat och hade OPA2134 istället.
Michael skrev:Kanske skall förtydliga att jag tänkte lite mer allmänt. För den aktuella produkten så är det låga strömmar, så det borde inte bli något problem. Om vettig kabeldragning görs. Men varför? Lider produkten av brum?
PS. Finns ett stort plus med extern trafo i DIY - slipper bygga med 230!
//Michael
Flint skrev:Jag gillar inte heller väggbulor. Dessutom är det inte helt lätt att hitta en som lämnar +/-15V DC som är en lämplig drivspänning för många IC-kretsar.
RogerGustavsson skrev:Flint skrev:Jag gillar inte heller väggbulor. Dessutom är det inte helt lätt att hitta en som lämnar +/-15V DC som är en lämplig drivspänning för många IC-kretsar.
Verkar som Ino, Sentec och Holographic Audio kör med AC från väggbulan som sedan likriktas och regleras i själva audiogrunkan.
Rille skrev:Ejje en liten resention om dina intryck efter bytet vore kul att läsa..
Mvh Rick
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 14 gäster