Moderator: Redaktörer
Pinhead75 skrev:Jag har automat säkringar haha...nån skillnad mot dom gamla?
Figge77 skrev:beror nog på att uttaget var oxiderat = dålig kontakt, då kan det bli väldigt varmt på dom få ställen uttaget gjorde kontakt.. uttaget var säkert klassat för 16A.
Figge77 skrev:ok om huset är byggt efter föreskrifterna och inte är från 1920 så kan du visst säkra 13A på 1,5 FK kabel(som sitter i typ alla hus efter 65) vilken har max belasting på just 13A därför dessa proppar existerar och passar i befintlig 10A proppbotten. men visst !!!OBS!!! stoppa inte i dessa proppar i gamla hus!! och GIVETVIS skall en elektriker komma och kolla på det samt installera proppen!
Svante skrev:Men hallå..?
Förstår jag det rätt att ni vill byta propparna till 13 A för att få bättre ljud?
Förstår jag det rätt att ni vill byta propparna till 13 A för att få bättre ljud?
JWE skrev:Pinhead75 skrev:Jag har automat säkringar haha...nån skillnad mot dom gamla?
Man brukar kunna ligga och gnola på 11-12A med diazed. Tillskillnad från automatsäkringar som klipper direkt över 10A.
rikkitikkitavi skrev:dessutom är det tveksamt det gör någon praktisk skillnad. Både rent elektriskt och akustiskt (vad gör 30% mer effekt?)
MagnusÖstberg skrev:rikkitikkitavi skrev:dessutom är det tveksamt det gör någon praktisk skillnad. Både rent elektriskt och akustiskt (vad gör 30% mer effekt?)
Kan göra en jäkla skillnad i kök
rikkitikkitavi skrev:JWE skrev:(vad gör 30% mer effekt?)
Figge77 skrev:Svante skrev:Men hallå..?
läste du inte tråden innan du svarade?
Då får han trycka på tangenterna längre åt höger på pianot.Figge77 skrev:han ville spela HÖGRE!
MagnusÖstberg skrev:rikkitikkitavi skrev:dessutom är det tveksamt det gör någon praktisk skillnad. Både rent elektriskt och akustiskt (vad gör 30% mer effekt?)
Kan göra en jäkla skillnad i kök
Användare som besöker denna kategori: exmag och 13 gäster