RSG skrev:Perfector jag tror att du har missat lite i tråden.
Och jag förmodar att det var detta som Gopnik försökte säga, men det missade målet lite granna.
Omskrivning av Gopniks ord till mina ord tror jag kan te sig typ så här.
Element/låda/avstämning bestämdes med simulering, lådan var befintlig och föreföll vara lämligt till elementet/röret som var ett förslag från Gopnik.
Den visuella inspektionen var endast en (Quick And Dirty) verifiering av att verkligheten stämde ( någorlunda) med simulering så att jag inte var helt ute och cyklade på avstämningen av basreflexen (blev faktiskt väldigt förvånad över att avstängningen stämde såpass bra som den gjorde gentemot simuleringen, hade förväntat mig en större avvikelse).
Detta förfarande är väl inte riktigt det som du förespråkar?
Men jag kan ha fel, för jag har inte läst allt som skrivs på detta forum![]()
Sammanfattningsvis kan jag avsluta med att säga att detta på intet sätt var ett ambitiöst projekt, utan ett snabbt och billigt sätt att få loss mina resurser som hade hamnat i grabbens boende. Men resultatet tyckte jag absolut blev prisvärt, och jag sitter nu med 4 st SLS10 på bänken redo att komplettera mina 4 st befintliga.
Återigen.
Stort tack till Gopnik som gav mig förslagen som slog väl ut!
Hepp/Johan
Jodå jag har fattat, men inte ni tydligen

Du skrev ju att röret blev som det blev med minsta konutslag och mest rörblås (belastning) vilket jag alltid har sysslat med.
Det var ett missriktad försök till humor men det ska jag låta bli i framtiden
Bra jobbat är det oavsett.