DVD-ai skrev:Ja tanken kring konstruktionen är säkert att den inte behlver gå så värst djupt.
Själv så gillar jag ordentlig utsträckning ner i frekvens, sedan är stor konyta trevligt det med - så jag eftersträvar båda simultant.
Vad är det du vet är bra med denna konstruktion, hur den låter eller något annat?
Jag är bara nyfiken för du skriver att du inte hittar något bättre, jag har inte kollat runt på alternativ och än mindre lyssnat på någon av dom.
Jag vet inte att denna konstruktion är bra. Jag har en förkärlek för stora element och 60-70-talsdesign bara. Hade jag haft pengarna så hade jag köpt JBL L100. Sen jag har andra prioriteringar jag måste ta hänsyn till så har jag jagat en liknande, billigare variant. Vintage pioneer HPM100 kan ju vara en väg att gå. Farsan hade ett par AR-nånting som jag spelade på när jag var liten. Det är väl till viss del nostalgi som spelar in.
Jag borde inte uttala mig alls om varför 3WC är förträffliga, då jag inte lyssnat på dem Jag vill bara, i denna tråd, förtydliga att de inte går avgrundsdjupt, men att de kanske har andra egenskaper som eventuellt någon uppskattar, till exempel jag
Jag hade ett par B&W 70x-nånting golvare för några år sedan som spelade djuupt, och med bra output (för kommersiella fullrange i den prisklassen), men de liknar inte JBL L100 alls i utseende.
Vad gäller delning så har jag testat en 6-7 system med delning av olika slag, där samtliga "toppar" varit BR. Just B&W-högtalarna var de sämsta att köra fullrange plus sub, det blev inte bra av någon anledning. Men övriga system har jag kört delat, för att i slutändan efter mycket tester kört fullrange plus sub. På grund av detta så tror jag inte att en sluten låda för 3WC är något att föredra, men det går ju alltid att peta in sockor i portarna eller så om man vill
Sen la jag bara in lite exempel, men andra får gärna fylla på. Förhoppningsvis finns det fler modeller att välja på an vad jag hittat