Moderator: Redaktörer
Baffel skrev:Hur jag räknar jag volymen som själva elementen tar upp i lådan om jag monterar dem så här, någon som har något tips? Jag kan för all del kolla hur mycket vatten de tränger undan genom att placera dem i en bytta och sänka ned den i vatten , men densiteten . Stål har en densitet är 7,85 kg/ dm ^3 . Plåt....hmmmm men det blir ju då hela elementet som tränger undan vatten . Men det kanske duger till?
Det kommer slukas volym, elementen, skiljevägg, uppstagning av lådan.
99,8 liter är volymen på lådan.
Baffel skrev:Stort tack Kalejdokom. Slutet du sa, slutet det blir.
Nattlorden skrev:Skulle sätta en skiva internt... så du inte limmar locket och sen det visar sig ändå inte vara tätt.
Calleberg skrev:Och sänk ner den skivan lite, så har du utrymme för hifi tidningar, sladdar, mobilladdare, manualer eller whatever.
NADifierad skrev:Jag har gjort ett liknande bygge av en större trälåda.
Jag klädde den invändigt med spånskiva. rikligt med lim så att det blir en homogen skrammelfri konstruktion.
Kan vara lämligt med en gummilist under locket för att även där eliminera skrammel.
Min trälåda funkar som databord och sub. Däri huserar just nu en femtontums Beyma-bas.
Har du möjlighet, så höj fötterna på kistan, så att du kan montera ena basen med korgen utåt.
NADifierad skrev:Kanske ser lite skumt ut.
Johan_Lindroos skrev:Du kan testa med lite människokött som ljudabsorbent i kistan. Om du får svårt att få tag på det skulle du som alternativ kunna ta griskött som kan tänkas fungera lika bra.
Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot], Neuhausen och 31 gäster