Moderator: Redaktörer
SlaitH skrev:Jag vet inte om detta har frågats, men varför har du en extern trafo till fläkten.
Jag antar att det är för att den får 24 volt annars?
Varför inte bara sätta ett serie motstånd med fläkten?
Då skulle du ju slippa en extra doning som hänger med steget.
Det står garanterat på den hur mycket ström den drar vid 12V matning, sen är det du bara att räkna på spänningsfallet över motståndet.
Eller jag kanske har missat något?
Timpolanen skrev:Så lite så! Ser riktigt skysst ut hemma hoss dig nu! Lär väl blåsa på rätt bra där inneJag vet ju hur det känns med 4st. Å dina moitorer låter kalas! Första gången jag hörde dem var på en uteservring. Jag tyckte jag hörde att det lät jävligt dynamiskt å rätt å sen såg jag behringer
Vad kör du på för RPM på fläkten? Jag kör nu mellan speeden för att jag håll på att maxa basarna å vra rädd om steget. Men det bör ju gå att köra 800 ska mäta temp efter hård körning nångång!
SlaitH skrev:Då behöver man veta vad det står för ström på fläkten, och 12 eller 13 volt är ju redan etablerat att den går på.
Sen visst kan jag hjälpa dig med det, annars är det säkert någon annan som är snabbare än mig på att svara.
nadifierad skrev:SlaitH skrev:Då behöver man veta vad det står för ström på fläkten, och 12 eller 13 volt är ju redan etablerat att den går på.
Sen visst kan jag hjälpa dig med det, annars är det säkert någon annan som är snabbare än mig på att svara.
Fast å andra sidan, blev det ganska "smutt", med min externa Trafo, och den kan snäppas loss i stift anslutningarna, om man ska flytta förstärkaren, då blir det bara 20 cm kabel, som dinglar.
Så tack i allafall!
DVD-ai skrev:Men så varmt går inet steget![]()
inte med Noctua fläkten och ULNA adapter, blir man osäker så kör man på LNA och då är det hur lungt som helst...![]()
Blir knapps ljummet vid hård lyssning undet långa perioder hoss timpan, med 2st SLS10"/kanal (4ohm nominellt)
DVD-ai skrev:45*C är verkligen inte varmt alls..
Nune skrev:Fortfarande lika nöjd? Allt funkar som det ska nu?
nadifierad skrev:Nune skrev:Fortfarande lika nöjd? Allt funkar som det ska nu?
Allt funkar jättebra!
Fast nu när basåtergivningen har hyffsat till sig, så börjar jag fundera på andra ojämnheter i tonkurvan...............![]()
Utsläckningar pga golv och väggreflexer, i mellanregister och diskanten, och ju mer jag funderar på lösningar, ju mer inser jag att det bästa hade varit att flytta ut anläggningen ur vardagsrummet för att ställa den i ett för ändamålet inrett lyssningsrum.
Jag är jättenöjd med ljudet, men har nog drabbats av "mätfeber"![]()
Jag vet ju att jag har en dipp vid 250 hz pga av golvreflex etc...etc...![]()
Jag tror jag ska gömma undan mätutrustningen ett tag, och bara njuta av musiklyssning
Nune skrev:Gött att du är nöjd! Jag är själv inne på att bygga med SLS 10" då jag bara har en Adire bas och kan omöjligt hitta en andra![]()
MagnusÖstberg skrev:Nune skrev:Gött att du är nöjd! Jag är själv inne på att bygga med SLS 10" då jag bara har en Adire bas och kan omöjligt hitta en andra![]()
Säg inte det. Det beror på vilken modell du har. Jag har ett element som var den slutgiltiga prototypen oanvänt (bara mätt på) då jag var med på ett hörn när elementet togs fram.
Är det 12" Adire Shiva så kanske du kan bli glad..
Jag säljer det om du gör en bildtråd över bygget
Nune skrev:MagnusÖstberg skrev:Nune skrev:Gött att du är nöjd! Jag är själv inne på att bygga med SLS 10" då jag bara har en Adire bas och kan omöjligt hitta en andra![]()
Säg inte det. Det beror på vilken modell du har. Jag har ett element som var den slutgiltiga prototypen oanvänt (bara mätt på) då jag var med på ett hörn när elementet togs fram.
Är det 12" Adire Shiva så kanske du kan bli glad..
Jag säljer det om du gör en bildtråd över bygget
Tyvärr är det en Adire DLP 12" samt någon 15" slav![]()
Får väll försöka kränga basen och köpa annat för pengarna.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 15 gäster