boom skrev:och har dom det taskigt med fruntimer på midagen så kan jag fixa några i vaggeryd. bara ett stenkast från skilingaryd
Är det där närmaste bankomat finns?
Moderator: Redaktörer
profbd skrev:om ni tycker det var skumma typer på bilderna
så kan jag meddela att det inte blev bättre framåt natten
Kraniet skrev:det såg väldigt trevligt ut det där.. jäkligt synd att jag inte kunde vara med. kanske måste flytta från norrland snart så man är närmare händelsernas centrum..
dimitri skrev:Erik J,
Vill bara lite försynt påminna om pK transporten om du har möjlighet.
Dim
Mr_Ekan skrev:Ser ut som en hyvens träff.
Kommer de där handmålade pK hänga kvar hos Larsen ett tag? Kanske försöker komma förbi Skillingaryd en sväng senare i december isf.
//Ekan
landa skrev:Med risk för att skapa debatt. Hur stod sig pK emot piP?
screen skrev:Först nu vet jag hur Kalle dussin ser ut IRL, men det fattade jag inte förrän bilder kom in på forumet. Trots att jag stod tillsammans med karln och Peter vid diskutioner kring äggen.
KarlXII skrev:Jag känner mig usel för att jag inte gick varvet runt och hälsade när jag kom. (Jag kom lite senare)
screen skrev:Nu kommer jag att vara lite ful men samtidigt ärlig i min uppfattning:
Jag tyckte (faktiskt) inte att "LOTTA" spelade bättre eller mera nyanserat eller djupare eller kunde frambringa (OBS! Detta i mina öron upplevt!) djupare toner än vad JAG upplevede att pK klarade. Däremot upplevde jag "LOTTA" som något ljusare i sin framtoning. Att "LOTTA" förmodligen är mera ljudtryckskapabel råder inget tvivel om, men det är inte riktigt min tekopp annat än som "lounge-högtalare".
Dom såg däremot trevliga samt lättplacerade ut och jag hoppas att försäljningen av dessa går bra samt att mottagandet på marknaden blir gott!![]()
"LOTTA" = Larsen L8
Om man nu får vara helt ärlig i sin uppfattning utan att ett "drev" slår ihjäl en nu?
Fjonkalicious skrev:En sak jag lade märke till på Lotta som jag inte vågade nämna högt var kanske inte att den var ljus i klangen men däremot så tyckte jag att det "fräste" till vid vissa ljud i diskanten. Det lät inte bra tyckte jag. Det var korta partier och endast vid vissa tillfällen. Intressant var att just efter detta, när musiken tystnade så berättade Bertil Alving om svårigheten att spela in bokstaven S i bland körer då den skiljer sig åt från kör till kör m.fl parametrar. Vilket som var boven i dramat, inspelningen eller högtalarna, låter jag vara osagt. Men nu vet du den detaljen iaf. Det kan kanske också ha med plåten att göra.
Mvh
Filip
Användare som besöker denna kategori: Antonic och 19 gäster