Moderator: Redaktörer
Sanny_X skrev:Naqref skrev:Detta är ett projekt där elementen är framtagna av Peter Steindl för att användas i hans Ägghögtalare men p g a att det hag gjorts justeringar i slutskedet så kan dessa +100 par element inte användas om man ska ha en kontinuitet i tillverkningen.petersteindl skrev:Summa summarum var att jag beslutade mig för att stödja Naqrefs projekt
Vem hjälper vem?
Jag trodde Naqref hjälpte Peter att bli av med överblivna element.
Nu säger Peter att han hjälper Naqref med att fixa fram element till hans (Naqrefs) projekt.
Från början fanns väl elementen, och sedan kom projektet?
Sanny_X skrev:Naqref skrev:Detta är ett projekt där elementen är framtagna av Peter Steindl för att användas i hans Ägghögtalare men p g a att det hag gjorts justeringar i slutskedet så kan dessa +100 par element inte användas om man ska ha en kontinuitet i tillverkningen.petersteindl skrev:Summa summarum var att jag beslutade mig för att stödja Naqrefs projekt
Vem hjälper vem?
Jag trodde Naqref hjälpte Peter att bli av med överblivna element.
Nu säger Peter att han hjälper Naqref med att fixa fram element till hans (Naqrefs) projekt.
Från början fanns väl elementen, och sedan kom projektet?
Sanny_X skrev:Jag trodde att det var på ditt uppdrag Naqref tog fram pK.
screen skrev:Jisses!![]()
Det finns tydligen mycket byk som behöver tvättas...![]()
Hoppas att den blir ren snart och att "bikten" hjälper?
Detta börjar snart handla om förtroenden hit eller dit...
norman skrev:Naqref skrev:Oj vilken pajkastning!![]()
Tyvärr har jag inte kunnat delta ikväll då jag har spenderat lite tid på ortens hospital av diverse anledningar.Men kanske imorgon?
Vad har du att tillföra när det gäller vad Peter och Ingvar sagt för typ 10 år sedan? Var du med? Eller tar du automatiskt någons parti och börjar kasta pajer mest för skojs skull?
edit: Nu fattas det bara att alla börjar vänstra med alla för att det skall bli en fullfjädrad såpa av det hela......
celef skrev:Richard skrev:Objektivisten skrev:Jag tycker det är underhållande.
Du får tycka vad du vill- men syftet med de insinuanta inläggen från Peter stendl och Nagref är att lansera pK-högtalaren, inget annat. Man gör det på ett synnerligen oschysst sätt, dessutom.
Det finns ekonomiska intressen bakom det hela, men det har du väl redan gissat, om du inte är osedvanligt naiv ( vilket jag inte tror ).
Tyvärr kommer detta att slå tillbaka på dem själva.
Det kanske är dax att lägga av med personangreppen. De är sedan länge genomskådade, liksom den agenda som ligger bakom.
Jag tror LTS förlorar många anhängare/betalande prenumeranter just nu.*
* Eftersom många av de som bidrar till misskrediteringen är aktiva inom LTS, just nu. Inte bra för trovärdigheten.
( Syftet är förstås att ha många läsare online också- Nagref mfl.äger ju hela forumet. Kanske är många fler insyltade också, både från det ena lägret och det andra. Inget drar så många läsare som ett rejält bråk )
Men nu blir jag väl censurerad, antar jag.
du menar att bråket har med marknadsföring kring pk att göra, det låter befängt och helt felaktigt då osämjan tycks ha pågått ett par år minst, iallafall i omgångar, men det vill du blunda för, varför det? varför sprider du denna smörjan?
Richard skrev:Objektivisten skrev:Jag tycker det är underhållande.
1. Du får tycka vad du vill- men syftet med de insinuanta inläggen från Peter stendl och Nagref är att lansera pK-högtalaren, inget annat. Man gör det på ett synnerligen oschysst sätt, dessutom.
2. Det finns ekonomiska intressen bakom det hela, men det har du väl redan gissat, om du inte är osedvanligt naiv ( vilket jag inte tror ).
Tyvärr kommer detta att slå tillbaka på dem själva.
Det kanske är dax att lägga av med personangreppen. De är sedan länge genomskådade, liksom den agenda som ligger bakom.
Jag tror LTS förlorar många anhängare/betalande prenumeranter just nu.*
3. * Eftersom många av de som bidrar till misskrediteringen är aktiva inom LTS, just nu. Inte bra för trovärdigheten.
4. ( Syftet är förstås att ha många läsare online också- Nagref mfl.äger ju hela forumet. Kanske är många fler insyltade också, både från det ena lägret och det andra. Inget drar så många läsare som ett rejält bråk )
5. Men nu blir jag väl censurerad, antar jag.
i skrev:Bertil, du har ingen som helst skyldighet att sätta dig in i grälet. Rent sakmässigt har jag inte sett något märkligt i vare sig det du sägs ha sagt eller vad som står i manifestet eller kombinationen. (Även om man kan övertolka det senare.)
Det hela handlar om en viss tendens till grälsjuka och analorienterad detaljfanatism hos en del.
Naqref skrev:Din egentliga fråga är vad Richard har för agenda kanske?
Stranne skrev:Är det inte dags att stänga den här tråden nu? Det var länge sen det
talades om pK överhuvudtaget, och fortsättningen följer ju i
upphämtningstråden.
My two...
glömma en person som med mässande röst och lyfta armar berättade
om hur han träffat Jesus - som hade talat engelska med dig, och som
eventuellt till och med hade överfört sin egen ande
Richard skrev:Säkert goda element var för sig - men någon matchning klangmässigt mellan diskant och baselement har ju inte skett, - för att finna den perfekta harmonin vid delningen.
Richard skrev:Skillnaden är att pK är en konstruktion som består av element "som blivit över i ladan", och som råkade finnas tillbuds. Säkert goda element var för sig - men någon matchning klangmässigt mellan diskant och baselement har ju inte skett, - för att finna den perfekta harmonin vid delningen. Man har inte provat 20-30 elementkombinationer vid konstruktionen, som ju bara tog någon dag att färdigställa, med hjälp av dator.
Richard skrev: ... Skillnaden är att pK är en konstruktion som består av element "som blivit över i ladan", och som råkade finnas tillbuds. Säkert goda element var för sig - men någon matchning klangmässigt mellan diskant och baselement har ju inte skett, - för att finna den perfekta harmonin vid delningen. Man har inte provat 20-30 elementkombinationer vid konstruktionen, som ju bara tog någon dag att färdigställa, med hjälp av dator...
subjektivisten skrev:Naqref skrev:Din egentliga fråga är vad Richard har för agenda kanske?
Frågan är vad din är? Ska en admin håller på såhär?
Naqref skrev:subjektivisten skrev:Naqref skrev:Din egentliga fråga är vad Richard har för agenda kanske?
Frågan är vad din är? Ska en admin håller på såhär?
Jag varken modererar eller administrerar denna tråd.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 29 gäster