Ett extra tack till John för hans gästfrihet!
Sådana här sammankomster är hur roliga som helst!!!
Fjonkalicious skrev:Hur går det med hopsättningen i ute i landet?

/Robert
Moderator: Redaktörer
Fjonkalicious skrev:Hur går det med hopsättningen i ute i landet?
IngOehman skrev:screen skrev:IÖ: Jag frågar helt hypotetiskt nu med tanke på bakgrunden och all historia som försiggått den senaste tiden.
Gick/går det att lyssna på dessa (pK) utan att lägga en psykologiskt (förutfattad ?) aspekt som gnager inom en p.g.a. det som har varit?
Känner du att du kunde hålla dig neutral trots allt?
Jag frågar därför att jag också tycket att det som varit är trist totalt sett och för min del (om det varit jag som blivit utsatt s.a.s.) förmodligen skulle ha tagit en sorts ställning redan innan avlyssningsmöjligheten givits. Detta rent psykologiskt förståss.
Javisst.
1. Inga problem alls. Stämningen var ju mycket trevlig, och jag har ingenting
alls emot pK. Lika lite som jag har något emot någon annan högtalare på
marknaden. Världen är stor och det finns plats för många olika ideer!
Men jag tyckte ändå att det kunde vara på sin plats att klargöra att JAG:
2. 1. Verkligen INTE vill förmedla musiken som pK gjorde. Bara så ingen tror
något annat. Jag kände alltså inte igen mig från den verklighet jag hört,
och det är vad jag vill göra. Det är ju därför jag alls gör högtalare.
3. 2. Trots de otaliga referenserna till piP i den här tråden, och trots de stora
formlikheterna och konseptiella försöken till likheter (i varje fall på ytan)
inte uppfattar att pK lyckats fånga just de egenskaper som jag givit piP,
just för att få dem att inte påverka musiken. Tycker helt enkelt inte att pK
var så värst lika piP, utan snarare påminde mera om många andra hög-
talare.
3. Inget ont med det, jag är förstås glad över att det med pK nu finns ett
alternativ till för dem som tycker att högtalare skall låta på det viset. Och
de är nog rätt så många, eftersom det säljs väldigt många högtalare som
inte är Ino. Betydligt flera än de som är det.![]()
Vh, iö
misanplass skrev:Tack alla som engagerat sig i PK-projektet för en supertrevlig helg!
Ett extra tack till John för hans gästfrihet!
Sådana här sammankomster är hur roliga som helst!!!
/Robert
Naqref skrev:Nusse skrev:Tack för senast.
Hur många lager isolering ska det vara bakom elementen?
På första sidan ser det ut att vara 4 lager. Jag har så det räcker till 6/högtalare (+ en "runt" röret). Min bror fick med till 3 lager...
4 lager.
Men vi kan ta monteringsproblem i en separat tråd?
Nusse skrev:OT. Nappade på erbjudandet om att köpa en projektorduk och lyckades få med mig en grå.
petersteindl skrev:Snyggt Fjonkan
Naqref skrev:IngOehman skrev:1. En sak till vill jag säga - det var ett mycket trevligt arrangemang
det hela, och som vanligt var det mycket trevligt att träffa alla er
människor som var där.
2. Önskar att alla kunde ha sina irl-personligheter som mål för hur
de är bakom knapparna. Det är verkligen trevligt att, såsom irl,
få en massa frågor men slippa alla antydningar och påhopp. Det
borde väl fungera även i cyberrymden?
3. Håller med RG om att Bertils orgelinspelning lät bra, även om
jag tyckte att de karaktärer som jag "inte vill ha" fanns där då
också. Men den generellt höga ljudkvaliteten på dessa stycken
visade som jag ser det, inte bara att Bertils inspelning höll sedvan-
lig hög BA-klass,
4. utan även att pK inte har några signifikanta distorsionproblem.
Det hade jag å andra sidan inte heller väntat mig.
1. Dito.
2. Det önskar även jag men så fungerar det inte i verkligheten har jag märkt. Själv tycker jag att jag är en butter och inåtvänd person med problem att vara social. De som har mött mig säger inte samma saker. De har fel. Jag är sur och butter. Eller så finns det en diskrepans mellan inre och yttre personlighet som man själv inte är medveten om. Jag tror att denna diskrepans är det som ställer till det. IRL så får man återkoppling omedelbart och justerar denna skillnad omedvetet men det fungerar inte i forumvärlden. Dels finnas det tidsskillnader mellan inlägg och svar och dels så finns det skillnader i sättet att uttrycka sig.
Personligen kan jag inte minnas att vi har haft några distinkta meningsskiljaktligheter IRL som inte har diskuterats på ett rätt snällt sätt. Samma relativt obefintliga skillnader i mening har på forumet blåsts upp till orimliga proportioner. Jag är inte helt oskyldig till det men blir lite förvånad då vi i IRL har nästan identiska synpunkter.
3. Är de karaktärerna där för att de finns i verkligheten eller för att något i kedjan färgar? Vem vet. Jag vet inte. Jag får förlita mig på den som har varit med och gjort inspelningen.
4.
attah skrev:+1!
Är det förresten den blanka lacken eller den halvmatta?
Naqref skrev:IngOehman skrev:screen skrev:IÖ: Jag frågar helt hypotetiskt nu med tanke på bakgrunden och all historia som försiggått den senaste tiden.
Gick/går det att lyssna på dessa (pK) utan att lägga en psykologiskt (förutfattad ?) aspekt som gnager inom en p.g.a. det som har varit?
Känner du att du kunde hålla dig neutral trots allt?
Jag frågar därför att jag också tycket att det som varit är trist totalt sett och för min del (om det varit jag som blivit utsatt s.a.s.) förmodligen skulle ha tagit en sorts ställning redan innan avlyssningsmöjligheten givits. Detta rent psykologiskt förståss.
Javisst, jag lyssnar alltid utan förutfattade meningar.
1. Inga problem alls. Stämningen var ju mycket trevlig, och jag har ingenting
alls emot pK. Lika lite som jag har något emot någon annan högtalare på
marknaden. Världen är stor och det finns plats för många olika ideer!
Men jag tyckte ändå att det kunde vara på sin plats att klargöra att JAG:
1. Verkligen INTE vill förmedla musiken som pK gjorde. Bara så ingen tror
något annat. Jag kände alltså inte igen mig från den verklighet jag hört,
och det är vad jag vill göra. Det är ju därför jag alls gör högtalare.
Jag tyckte även att stämningen var halt ok. Men vad vet jag. Jag är ett socialt freak.
Naqref skrev:IngOehman skrev:2. Trots de otaliga referenserna till piP i den här tråden, och trots de stora
formlikheterna och konseptiella försöken till likheter (i varje fall på ytan)
inte uppfattar att pK lyckats fånga just de egenskaper som jag givit piP
(just för att få dem att inte påverka musiken). Tycker helt enkelt inte att
pK var så värst lika piP, utan snarare påminde mera om många andra hög-
talare.
Helt ok. vissa kan dock tänka sig att förmedla musiken som du gör och att det du skänker deras subjektiva
rättighet att du gör det utan att klåfingrigt att påkeka dom i deras lyssnande. Hoppas du att tycker de att de
som tycker pK är relativt lika pK ska få tycka så rent subjektivt?
Naqref skrev:IngOehman skrev:3. Inget ont med det, jag är förstås glad över att det med pK nu finns ett
alternativ till för dem som tycker att högtalare skall låta på det viset. Och
de är nog rätt så många, eftersom det säljs väldigt många högtalare som
inte är Ino. Betydligt flera än de som är det.
3. Vad glad jag blir. Dock ger m,ig din slutgiltiga mening en intresseant frågeställning; ska detta vara positivt
att människor som tänker ur ett återgivningsperspektiv föredrar allt annat än dina högtalare?
_Fredrik_ skrev:Kanske börjar det bli läge sluta kalla Fjonkalicious för "Fjonken", han hatar verkligen det.
_Fredrik_ skrev:Kanske börjar det bli läge sluta kalla Fjonkalicious för "Fjonken", han hatar verkligen det.
KarlXII skrev:+1
Hur lät det hemma?
KarlXII skrev:+1
Hur lät det hemma?
petersteindl skrev:Aha, du har alltså tänkt att limma två bakstycken ikväll
Fjonkalicious skrev:_Fredrik_ skrev:Kanske börjar det bli läge sluta kalla Fjonkalicious för "Fjonken", han hatar verkligen det.
Que?
Nu fattar jag inget.
Ni får kalla mig precis vafan ni vill som relaterar till mitt nick. Precis var som helst, på framsidor, i trådar...you name it. Jag är fullt medveten om att det är långt och struligt nick. Jag kallar även mig själv för fjonken, le fjonk, fjonkstånk und so weiter. Därmed sätter vi stopp för denna debatt som jag inte vet var den kommer ifrån(pratades om det på träffen med).
Om det är någon som skall be om ursäkt så är det väl du _fredrik_ som talar för mig, det gillas inte. Om jag misstolkat någon form av humor så låt gå.
@avr7000: hur lugnt som helst, du behöver verkligen inte be om ursäkt.
Mvh
Le fjonk
Jag tror att Lilla Anna undrar om du kan hj'älpa henne.._Fredrik_ skrev:Förlåt Fjonken och avr7000. Jag känner ibland att jag skulle vilja bestämma lite mer. Men den här gången blev det ju platt fall. Fy fasen alltså.
Fjonkalicious skrev:attah skrev:+1!
Är det förresten den blanka lacken eller den halvmatta?
Om du syftar på mina så är dom Glans 30. Jag gillar matt före blankt, iaf när det produceras såhär. Skall man jobba med blankt så kräver det mer förarbete och noggrannhet, därav mitt val. De vita tyckte jag hade lite svårt med täckningen(om man får lov att säga så, tittade bara snabbt).
Jag är supernöjd med mitt val och nöjd med lackeringsjobbet.
Mvh
Filip
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 28 gäster