Moderator: Redaktörer
Komorok skrev:Se till att göra ett tydligt upprop när det är beställningsdags bara..
schmutziger skrev:Komorok skrev:Se till att göra ett tydligt upprop när det är beställningsdags bara..
+1
Är det:
25% moms
3,2% tullavgift
som gäller?
Aerob skrev:bakerman22 skrev:Aerob skrev:bakerman22 skrev:Aerob skrev:bakerman22 skrev:Hur räknar ni på priset ? Är det beräknat hem till dörren, dvs inkl. frakt, tull och moms ?
Den enda fingervisning som finns är att jag valt att sätta taket till 400CAD.
För själva elementet, eller hem till dörren inkl. allt ?
För elementet.
Då är ju problemet att frakten är så förbannat dyr därifrån. När man sen slår tull och moms på hela kalaset så kommer ju ändå dessa element hamna runt 5000 spänn styck hem till dörren..
Det är ett jävla skit att det inte går att tillverka dom närmre...
Jag citerar dig men detta inlägg riktar sig till alla som läser.
Som både jag och Magnus påpekat så är det allt för tidigt att börja spekulera i priser. Det ända som finns är ett tak som inte ska överskridas. Med ökad volym så sjunker priset, dessa 400CAD är beräknade på ett element, inte femtio. Sedan så har vi fraktfrågan, och som det står i första inlägget så kommer det göras en insats för att hålla ner det priset maximalt. Det innebär alltså att det inte blir aktuellt att frakta lådorna med flyg styckvis utan på pall med båt för att sedan spridas till köparna när dom väl är i landet. Fraktpriset kommer att sjunka markant jämfört med frakt med flyg. Frakt kommer gissningsvis ligga någonstans runt 2-400SEK per element. Skulle lådorna skickas styckvis på flyg hade förmodligen frakten gått på 2-400 dollar istället. Tull och moms måste självfallet betalas men den summan sjunker ju också markant när fraktpriset sjunker.
Så, jag uppmanar alla att lägga fokus på det som är intressant, nämligen elementet. Skulle det i slutändan visa sig bli för dyrt så står det oss helt fritt att avstå från köp.
Passar även på att informera om att Josh Ricci på data-bass.com ställer upp som oberoende testare av elementet om det nu blir verklighet, så om vi vill så slipper vi frakta det över atlanten för att inspektera elementet.
1 Pallet to Gothenburg - $680.00CAD
1 Pallet to Stockholm - $740.00CAD
1 Pallet = 16 drivers.
Nicke skrev:Hmmmm om man skulle ta o slå till på 2st pallets då,så man kan "slåss" ; ) med dom stora pojkarna : ) ni som kan räkna vad skulle ett sådant infra system kunna prestera?
Aerob skrev:NiklasF skrev:Samt simulera på dom kanditater i ungefär samma prisläge och specar, så man får se vad man vinner istället för ett beprövat.
Finns det något element med snarlikt pris och spec så får du gärna länka till det.
Ja med 32st skulle du ha ungefär dubbelt så stor kapacitet som stenmannanen.Nicke skrev:Hmmmm om man skulle ta o slå till på 2st pallets då,så man kan "slåss" ; ) med dom stora pojkarna : ) ni som kan räkna vad skulle ett sådant infra system kunna prestera?
Alexi skrev:Det kan ju vara Inoklass på dem, det återstår att se. Men jag skulle tro att de är klart över medel iaf. 8st skulle kännas helt lagom.
Självklart pratar jag om subjektiva intryck, men just Ino-basar har jag aldrig hört någon prata illa om. Så gott som alla brukar säga att de subjektivt är det bästa de hört. Pressade extremt hårt i infra området och med mindre än 8st 12"are, tycker jag de kan ge en aning till hörbar förvräng. Mina gamla Lambda basar är det enda jag hört som jag tycker låter bättre.Aerob skrev:Alexi skrev:Det kan ju vara Inoklass på dem, det återstår att se. Men jag skulle tro att de är klart över medel iaf. 8st skulle kännas helt lagom.
Jag vill inte starta något Ino-krig här nu, jag både äger och har ägt en hel del Ino och jag betvivlar inte att det är fantastiska högtalare, men jag måste ändå ställa frågan: Vad är egentligen Inoklass? Då tänker jag främst på baselement då det är vad denna tråden handlar om. Jag har aldrig sett några mätningar på Inos element, några få T/S som påstås tillhöra Ino-element men aldrig några bekräftade. I övrigt är det subjektiva upplevelser som talar om välljudande element. Så hur vet man om en annan tillverkares element håller Ino-klass eller ej?
bakerman22 skrev:Det är inte heller alla som jagar full macka ner till DC.
NiklasF skrev:Inte ett svar än, jag som trodde ni kunde detta![]()
Varför skall jag kränga av mina PB13U för att köpa dessa istället?
Morgan skrev:+1 på att inte förhasta sig, utan se till att specarna hamnar rätt först. Inte främst T/S-parametrarna kanske (även om de förstås också är viktiga), utan saker som BL-kurvan över hela Xmax och bortom, beteendet vid överstyrning, distorsionssiffror, etc.
Kommer nuvarande surround att fånga upp rörelsen vid överstyrning innan talspolen slår i polstycket, så att det blir ett "doff" istället för ett "krasch, skrap"? Hur låter elementet "från baksidan" - är motorsystemet tyst?
(Jag hade med andra ord inget att tillföra, som inte var sagt tidigare. Jag ville bara skriva något för att tråden är så intressant!)
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 19 gäster