Och så var det återigen dags för lite update. Lådorna är KLARA för provspelning, äntligen. Som man har väntat...
Jag skippar snacket och ger er bilder istället.
Började kvällen med att montera bort metallringen runt elementet som håller upphängningen på plats. Efter att ha gjort det ett antal gånger på det andra elementet gick det så klart som en dans
Skruvarna gömmer sig under upphängningen för er som säkert undrat vart dessa befinner sig.
Paret står redo att hoppa i lådorna. Jag kan riktigt känna otåligheten, viljan & suget de här elementen utstrålar. Skämt åsido...
Passade på att dra kablarna och montera Speakon-uttaget innan fluffet trycktes in.
Och smack, så var den på plats.
Ett färdigdämpat par. Tro det eller ej men fluffet limmades dit med vanligt trälim, verkade bita men finns säkert smidigare lösningar.
Elementet väntar otåligt.
Efter en del klämda fingrar var elementet på plats, jobbigt fanskap att handskas med. Mmm, det kommer bli snyggt det här. Liknar chockladbitarna från Marabou's chokladrulle
Litet utrymme sparades runt om för metallringen som kläms runt. Väldigt viktigt att inte glömma detta! ...om man har planer på att försänka dvs.
Ut med elementen och kvar blev markeringar för förborrningen.
Avslutar med en första inkoppling. Lådorna känns helt plötsligt mer levande, ett gott tecken.
Imorgon väntar inkoppling av samtliga delar. Dvs, Mini-DSP skall kopplas in, steget till basarna ska provköras, elementen ska få värma upp sig ett par timmar och därefter blir det en hel del tweaking under fredagskvällen för att senare köra igång en mycket noga utvald blu-ray film.
Ge mig fredagkväll nu tack...
Jag kommer dela vid 80hz och laborera därifrån och när vi ändå snackar delning. Är det någon som har några 5 snabba tips till mig gällande inställningarna för Mini-DSPn?
Jag har även UMIK så hur bör upplägget/inställningsordningen se ut?
Otroligt tacksam för lite hjälp ang. detta så att jag och min kära familj och sambo får avnjuta en bra film med förhoppningsvis mycket bra ljud