Moderator: Redaktörer
Bill50x skrev:Morello skrev:En suddig bild från salongen.
Men du, inte vet jag vad det är för komponenter i dina skapelser, men att lägga dem på en matta kanske full av statisk elektricitet?
/ B
rqu skrev:Snyggt! Det där med fläkten i botten av lådan, är det inte bättre att ha den i locket? Det spelar kanske inte så stor roll, men flödet uppåt och att värmen stiger uppåt. Jag antar att fläkten i botten drar luften ut ur lådan eller suger den in luften som sedan kommer ut genom locket?
Morello skrev:Under fläktarna skall det såklart monteras dammfilter.
Nattlorden skrev:Lådan skall stå så rören pekar uppåt, väl? Annars blir ju de övre rören varmare än de undre...
tordnilsson skrev:Nattlorden skrev:Lådan skall stå så rören pekar uppåt, väl? Annars blir ju de övre rören varmare än de undre...
Med fläktkylning så har det nog ingen betydelse, förmodligen är det lättare att få till en bra kylning med rören monterade som Morello gör tillsammans med fläktarna, annars blir det nog till att blåsa i sidled eller ha ett antal hål i mönsterkorten.
E skrev:Hur låg spänning får fläktarna? Vid 12 volt är de väl inte ohörbara.
Mvh E*
E skrev:Självklart. Beror ju även på hur man placerar sina apparater.
I Stockholm kanske den akustiska störnivån i bostadsområdet gör
problemet lättare att ha överseende med också.
Alltför låg spänning till fläktarna vågar man väl inte ha heller; man
vill ju vara rimligt säker på att de startar.
Mvh E*
E skrev:Självklart. Beror ju även på hur man placerar sina apparater.
I Stockholm kanske den akustiska störnivån i bostadsområdet gör
problemet lättare att ha överseende med också.
Alltför låg spänning till fläktarna vågar man väl inte ha heller; man
vill ju vara rimligt säker på att de startar.
Mvh E*
Morello skrev:Det skulle jag direkt avråda från då du får en gigantisk jordslinga. I så fall bör du bygga två kraftaggregat.
Morello skrev:Monterat och klart. Temperaturen vid kraftaggregatets stora e-lytar verka konvergera mot 43 C.
Nu saknas bara en yttre frontpanel, som är ritad men inte ännu beställd.
Har vi några rörtillskyndare som avser bygga?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 25 gäster