Moderator: Redaktörer
Kaffekoppen skrev:Kaffekoppen saknar inte längre basfundament.
Kaffekoppen konstaterar att 6x100w är tillräckligt för att musiken skall kännas fullödig i basområdet. Effektivt kommer jag aldrig nyttja mer i detta boendet.
Kaffekoppen konstaterar att det är nog dags att göra fint hemma och se en "premiärfilm"
En middag jag faktiskt ser fram emotNefilim skrev:Kaffekoppen skrev:Skakar fram lite framöver, nu har jobbet ringt in mig, de vill visst äta middag med mig ikväll...
Vad jobbigt!
Kaffekoppen skrev:En middag jag faktiskt ser fram emot
Kaffekoppen skrev:Nu dök tre faktiskpersonligheter upp och ockuperade lyssningsrummet.
De fick se det rätt diffuserade rummet
Kaffekoppen skrev:Hela dagen imorgon är vikt till städande![]()
Nåväl, jo överabsorbtion är inte min grej. Det kommer säkert ta tid att hitta rätt eftersom jag är bångstyrig och vill få till allt utan att rummet blir enkom musikrum.
Musik är viktigt, men inte allt.
Tror förövrigt själv att basnivån i sig är rätt okej, men att de nedersta oktaverna skall upp och nivån mellan 60-120hz skall ner.
Sedan skall några resonanser hanteras, men de är underligt nog inte så jäkla påfallande (vilket förvånar mig väldigt mycket).
KarlXII skrev:...Lite stökigt var det kanske men vi kom ju oanmälda så vafan......
Kaffekoppen skrev:Hifikatten la sig som ni märkte och insöp all musik.
Just nu ligger katten i mitt knä i sweetspot och lyssnar på Sarah McLachlan skiva "Vintersong"
KarlXII skrev:Han kanske ämnar blåsa in allt stök, inkl. hifi-katt, under soffan mha rent bastryck?
KarlXII skrev:Själv har jag hunden bredvid och lyssnar på Pink Floyd - The Wall.
The-Master skrev:KarlXII skrev:Han kanske ämnar blåsa in allt stök, inkl. hifi-katt, under soffan mha rent bastryck?
Typ detta men en ÖPPEN dör till balkong eller trapphus är aldrig fel det heller...
![]()
Kaffekoppen skrev:Kaffekoppen saknar inte längre basfundament.
manger skrev:Äntligen!![]()
...å nu börjar omröstningen:
Hur lång tid tar det innan kaffekoppens grannar tröttnar?
6 timmar, 1 vecka, 2 veckor?...
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 28 gäster