Moderator: Redaktörer
MagnusÖstberg skrev:Jag fick mycket bättre resultat med 2,5 ohm
genstruktur skrev:När jag körde autokalibreringen på receivern så varnade den för att ena kanel inte fanns inkopplad.
Har provat en annan mupps på samma kanal, då fungerar det. Den trasig muppsen på annan, fungerande kanal, då fungerar det inte.
Skruvade loss elementen och allt så ok ut med mina otränad ögon, alla kablar satt fast i alla fall. Terminalerna sitter i botten, långt ifrån elementet. Kanske lossnat där? Hur kommer jag åt kablarna där? Har en multimeter och kan mäta om det skulle hjälpa, vet inte vad och hur jag skall mäta dock.
Klart du skall ha filter pöjk!Purre skrev:Det här med filter.... Hur var det med slutna lådor och filter? Någon som minns hur det var. Vill minns något om att det gick att köra utan filter om man ville men att det inte blev optimalt
MagnusÖstberg skrev:Klart du skall ha filter pöjk!Purre skrev:Det här med filter.... Hur var det med slutna lådor och filter? Någon som minns hur det var. Vill minns något om att det gick att köra utan filter om man ville men att det inte blev optimalt
phon skrev:Ja.
phon skrev:Ja.
genstruktur skrev:Om jag mäter på högtalarterminalerna på ett par mupps och får fram 3.8, är då elementen på 4 ohm?
Står inget angivet på själv elementet nämligen.
MagnusÖstberg skrev:genstruktur skrev:Om jag mäter på högtalarterminalerna på ett par mupps och får fram 3.8, är då elementen på 4 ohm?
Står inget angivet på själv elementet nämligen.
Det är 4 ohms element.
genstruktur skrev:Då köper jag ett nytt 4 ohms-element, för det visade sig att det var trasigt i den ena muppen som det ej kom ljud ur.
2-ch skrev:genstruktur skrev:Då köper jag ett nytt 4 ohms-element, för det visade sig att det var trasigt i den ena muppen som det ej kom ljud ur.
Finns originalen kvar i butik och är de i så fall hyggligt lika tidigare utgåva?
genstruktur skrev:2-ch skrev:genstruktur skrev:Då köper jag ett nytt 4 ohms-element, för det visade sig att det var trasigt i den ena muppen som det ej kom ljud ur.
Finns originalen kvar i butik och är de i så fall hyggligt lika tidigare utgåva?
Är det inte rätt element?
http://www.hifikit.se/hogtalarelement/h ... g9fd-10-04
2-ch skrev:Jovisst.
Det var väl närmast en reflektion över att det över tid skiljer sig åt i prestanda.
Men det vet jag inget om i det här fallet. Därav frågan.
Wictor skrev:Jag gjorde den här, kanske någon som har glädje av.![]()
Jag tror att måtten skall stämma! (om jag inte sitter på felaktig fakta dvs)
Kraniet skrev:snyggt. kan vara bra att ha med tjockleken på skivan också för tydlighetens skull
Wictor skrev:PS: Varför kan man inte redigera sina inlägg?
Om man inte är t.ex redaktör!PerStromgren skrev: Det innebär ju tyvärr att man inte korrigera misstag heller, förutom om man hittar dem genast.
paa skrev:Om man inte är t.ex redaktör!PerStromgren skrev: Det innebär ju tyvärr att man inte korrigera misstag heller, förutom om man hittar dem genast.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 201 gäster