Moderator: Redaktörer

tvett skrev:Dags att flytta datorn, mäta på endast en sub, med micken näranära, och med låg volym så att rummet inverkar mindre.
LasseA skrev:24dB/oktav högpassfilter från 80Hz påslaget?

Prova med 30/30 eller 30/18 istället.Illuminatus skrev:Använder mig utav 48db LR just nu.
MagnusÖstberg skrev:Prova med 30/30 eller 30/18 istället.Illuminatus skrev:Använder mig utav 48db LR just nu.
MagnusÖstberg skrev:Dela basmodulerna 30dB uppåt och topparna 18 eller 30dB nedåt.

boom skrev:Kan du försöka att få mera väggstöd på basarna dom står för långt ut i förhållande till väggarna.
Illuminatus skrev:MagnusÖstberg skrev:Dela basmodulerna 30dB uppåt och topparna 18 eller 30dB nedåt.
När du säger uppåt menar du ett högpassfilter då eller lågpass?
Vad menas med att dela uppåt resp. nedåt?
Illuminatus skrev:boom skrev:Kan du försöka att få mera väggstöd på basarna dom står för långt ut i förhållande till väggarna.
De står numera en våning upp betydligt närmre väggar och det blev stor skillnad men tack för tipset
boom skrev:Illuminatus skrev:MagnusÖstberg skrev:Dela basmodulerna 30dB uppåt och topparna 18 eller 30dB nedåt.
När du säger uppåt menar du ett högpassfilter då eller lågpass?
Vad menas med att dela uppåt resp. nedåt?
Lågpass på basar och högpass på frontar 30dB p basar och 18dB på frontar det är standard på cr80.
Med det xmaxet som dina basar har så är det inga problem att bosta i botte ner till 10hz och sedan så ökar du till 36dB i ställer då får du en snygg fallande kurva på basarna.Illuminatus skrev:Då behåller jag nog HP filtret på 15hz alt sänker det en gnutta ner till 10hz.
Det har varit mycket negativt & inga direkta lyssningsintryck från min sida på sistone.
Efter lite placeringsändringar & hjälp med delningen av er alla så är JAG mycket nöjd med resultatet. Att sitta i soffan och le är ett gott tecken för mig. Basen känns![]()
Men samtidigt känner jag, lite lite djupare och starkare hade vart ännu roligare
LasseA skrev:Men alltså något är rejält fel.. Antingen så har något gått snett vid mätningen eller så har du felinställt någonstans. Just nu ser det ut som om du har delat av basmodulen med ett filter från ca 80Hz och nedåt, så som man brukar dela av topparna. I programmet du visade ser det inte ut som om så är fallet men som sagt mätningen ser skum ut. Impedansmätningen ser också konstig ut, din låda borde ge en impedanstopp kring 35Hz (enligt tidigare presenterade simuleringar), men den ligger nu kring 80-100Hz. Något är fundamentalt fel.
Illuminatus skrev:MagnusÖstberg skrev:Prova med 30/30 eller 30/18 istället.Illuminatus skrev:Använder mig utav 48db LR just nu.
För subborna?
Lågpass 30 & högpass 18 etc?
Ny mätning med BW 30db lågpass & BW 18db högpass.
En impendansmätning.
Programet varnar för för låg input signal vad nu det kan innebära?
MagnusÖstberg skrev:Illuminatus skrev:MagnusÖstberg skrev:Prova med 30/30 eller 30/18 istället.Illuminatus skrev:Använder mig utav 48db LR just nu.
För subborna?
Lågpass 30 & högpass 18 etc?
Ny mätning med BW 30db lågpass & BW 18db högpass.
En impendansmätning.
Programet varnar för för låg input signal vad nu det kan innebära?
De här mätningarna ser vansinniga ut![]()
Något är skitfel i Kartago
boom skrev:Borde se ut som det här
Kanal 1&3 borde vara bas kanal kolla det så du inte har växlat dom med 2&4 som borde vara front ut har själv gjort det felet.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 19 gäster