soundbrigade skrev:Nu är ju detta ett HORN inte en PIPA ....
Men i det här fallet är det vackrare ju större ...
Jaha! Vad är skillnaden?
Moderator: Redaktörer

soundbrigade skrev:Kaffemannen ville se lite klåsapps på sprutjobbet:
Ed. Jag tror man kan ha ihjäl sig när man jobbar med MDF men skarvarna kommer alltid att synas oavsett hur man gör. Från hell-vetten rapporteras att fan han själv (se nedan) skriver på vilka "skänk-din-själ-till-mig-kontrakt" som helst utom de där han krävs att fixa skarvlösa MDF-lådor till högtalare.
Kaffekoppen skrev:Vad är det för något?MacBruce skrev:Det där trollar du lätt bort med lite Rättviks-kurbits.
--

soundbrigade skrev:Ed. Jag tror man kan ha ihjäl sig när man jobbar med MDF men skarvarna kommer alltid att synas oavsett hur man gör. Från hell-vetten rapporteras att fan han själv (se nedan) skriver på vilka "skänk-din-själ-till-mig-kontrakt" som helst utom de där han krävs att fixa skarvlösa MDF-lådor till högtalare.
Nattlorden skrev:soundbrigade skrev:Ed. Jag tror man kan ha ihjäl sig när man jobbar med MDF men skarvarna kommer alltid att synas oavsett hur man gör. Från hell-vetten rapporteras att fan han själv (se nedan) skriver på vilka "skänk-din-själ-till-mig-kontrakt" som helst utom de där han krävs att fixa skarvlösa MDF-lådor till högtalare.
Därför ser man till att ha en hel baffel och skravarna på sidan?
karneolen skrev:Huggis de bävris, helschyst färg ser kanon fina ut. Tror du Mattias åtar sig mer jobb?
Vee-Eight skrev:Kaffekoppen skrev:Vad är det för något?MacBruce skrev:Det där trollar du lätt bort med lite Rättviks-kurbits.
--
Dekorationsmålning med blomstermotiv från Dalarna.
hummern skrev:karneolen skrev:Huggis de bävris, helschyst färg ser kanon fina ut. Tror du Mattias åtar sig mer jobb?
Håller med om kulören klart schyst val av bävermannen .Skulle inte tro att det blir något mer lackjobb då jag inte har tillgång till lackbox garaget och grannar tål nog inte mer rökdimma.Du såg inte något röttrökmåln hos dig vi bor ju i samma lilla håla ha ha .Nu är det ju ochså snart hummer fiske då drar hummermannen till väst
hummern skrev:Det skulle ju helt klart vara att föredra ,måla mdf är en ny erfarenhet och visst skarvarna är ett kapitel för sig det var tvunget att helspacklas för attans vad färgen sögs in men trots flitig spackling lyftes alla skarvar fram när färgen kom på,nja skarvarna går nog att få bort spackla ,slipa spackla,slipa måla spackla,slipa ,slipa lite till
Kaffekoppen skrev:Ja, det har varit min modell förut. Hoppas på mindre av den varan nu när jag lärt mig att det krävs 2-komponentsspackel för att inte spacklet skall krympa när färg kommer på.

Användare som besöker denna kategori: Glebster, Neuhausen, RogerGustavsson och 12 gäster