MagnusÖstberg skrev:DVD-ai skrev:Den stora frågan är hur bra dessa går att få integrera med i28...hoppas att det går att få till sömlösa övergångar för då blir jag nog garanterat nöjd..
Det räcker och blir över med 100 liter, du kan nog gå ner mot 70 liter och köra LT - och integrationen är inte svårare med de här än PY-4

Ok, du menar alltså att jag kan gå ner mot 70 liter på dessa ?
men då blir det väll mer risk för att man får problem med elementets Qvärde VS trycket i lådan och att upphängningen kanske befformeras vid högre ljudtryck...
Men om det fungerar bra med mindre än 100 liter så är ju det inte helt fel...
jag tängte mig höjden 70cm/st så att jag får en sammanlagt höjd på 210 för att få upp dom ända upp till taket och alltså få 2st linjekällor från golv till tak.
Sedan bredden 360 har jag för mig... elementets bredd + MDF'ens tjocklek + några mm i marginal. det rä alltså djupet då som man skulle kunna ändra på... det satte jag till 500 från början, men då kan man ju göra dom lite grundare och det har ju sina fördelar.
Men för min del så är det inget större problem egentligen, att ha 6st stora feta lådor i rummet, men om man kan få dom 40 djupa så blir det ju prima !
Då blir dom väll (utan att räkna efter) ca 90 liter eller något i den stilen..
det skulle kunna vara bra !
ett problem är det att jag skulle vilja få ut så mycket det bara går ur dessa 6 moduler, för jag vill inte köra 4st/steg egentligen (som det ju bler med 8st moduler) för steget har jag fått för mig gillar inte så låga laster...
här är steget, jag har 2st av den som heter 6.1
http://www.midgardaudio.no/extranet/Brosjyre/EngVer1.htm
Och vad jag förstår av det jag läser så vill man inte lasta den under 2ohm vid något frekvens... Och det gör jag med 8st i parallell / steg
Men vad tror du ?!
jag har inte hittat någon kul mätning på denna som talar om vad den gör om man kommer under 2ohm...
nadifierad: sorry att jag lånar din tråd såhär...
Ser ritkigt bra ut det där, slipa och måla, slipa och måla sedan slipa och måla och forstätt så ett tag till så ska du se att det blir prima...
haha jag hatar verkligen färg och att behöva vänta på att den ska torka, det är så otroligt tråkigt att jag blir galen på allvar...