Moderator: Redaktörer

nadifierad skrev:Känns konstigt att en så fin diskant ska spela bakåt!?

celef skrev:den var inte så hög, du upplever inga problem med det?
Kalejdokom skrev:celef skrev:den var inte så hög, du upplever inga problem med det?
Det återstår att se (eller höra)..
MagnusÖstberg skrev:Diskanten borde väl komma i öronhöjd när du sitter ner?
Det blir inte många grader fel på lite lyssningsavstånd det inteKalejdokom skrev:MagnusÖstberg skrev:Diskanten borde väl komma i öronhöjd när du sitter ner?
Ja, i alla fall mot slutet av filmen, då man sjunkit ner lagom långt i soffhalmen....
Diskanten sitter 80 cm över golv och mina öron 97 cm över golv (när jag sitter normalt med rak rygg...).
MagnusÖstberg skrev:Det blir inte många grader fel på lite lyssningsavstånd det inte

Dartman skrev:Hoppas det låter bra också.
Faktiskt är en verklig tillgång som inspirerat mig till stordåd! Hoppas att någon fått något tillbaka genom att följa mina byggen
Egerwood skrev:...är du kontorsråtta eller jobbar du med händerna var dag?
Egerwood skrev:...jag tror inte du kommer kunna hålla dig du är biten hårt av DIY bacillen.
Egerwood skrev:...(det kommer väl mer)
Kalejdokom skrev:Nattlorden skrev:...Vijk-varning...
Edit: googlade lite och hittade Wijk acoustic v5, som jag antar att du syftar på. Jag har aldrig sett den, men inser likheten... Vad är det för element i dom där?
Edit: Wijk-varianten har Scanspeak diskant, SEAS-kevlar-mid och Peerless bas (kanske SLS-12) och är väl en mer "konventionell" skapelse, dessutom bra mycket större än mina lådor - med en gigantisk baslåda!
DVD-ai skrev:Vart ska du dela SLS10" ??
Om Scan-Speak 8" faller för tidigt så får du problem, för den där SLS10" tycker inte jag låter något vidare över ca 150Hz så blir den otrevlig...![]()
Så den vill du egentligen dela <120Hz för ett bra resultat, och då kräver ju det att Scan-speak 8an kommer ner dit ganska linjärt med denna konstruktion, vilket inte är säkert, det borde du kolla upp...
Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot], Glebster och 17 gäster