Moderator: Redaktörer
Verkligen medhåll!Nwalmaer skrev:Fint bygge, förresten!
Beijergard skrev:Attans! Baffeln på centern kommer bli ca 20x50cm och basen kommer placeras i mitten...
´DVD-ai skrev:filtret får man designa om tyvärr... för att passa baffelsteget![]()
porten kan du ha fram och det går bra att "bara" använda 1st bas också
Beijergard skrev:´DVD-ai skrev:filtret får man designa om tyvärr... för att passa baffelsteget![]()
Hur pass mycket behöver detta göras om?
Vore bussigt om jag fick lite hjälp med detta då jag inte har xover programmet kvar i datorn och inte är införstådd med beräkningarna ang baffelsteg.
skrutten skrev:Beijergard skrev:´DVD-ai skrev:filtret får man designa om tyvärr... för att passa baffelsteget![]()
Vore bussigt om jag fick lite hjälp med detta då jag inte har xover programmet kvar i datorn och inte är införstådd med beräkningarna ang baffelsteg.
Jag skulle iaf ta HFLS filtret med de ändringar som LasseA föreslagit tidigare i denna tråd. Jag tror att det hamnar närmast så, viktigt är dock att simulera fram en bra position för diskanten och inte bra trycka fast den där det är snyggast.
Beijergard skrev:skrutten skrev:Beijergard skrev:´DVD-ai skrev:filtret får man designa om tyvärr... för att passa baffelsteget![]()
Jag skulle iaf ta HFLS filtret med de ändringar som LasseA föreslagit tidigare i denna tråd. Jag tror att det hamnar närmast så, viktigt är dock att simulera fram en bra position för diskanten och inte bra trycka fast den där det är snyggast.
Men jag bör väl eftersträva att få centern att låta lika som frontarna, och ha så lika filter det går?
Användare som besöker denna kategori: Majestic-12 [Bot] och 245 gäster