Moderator: Redaktörer
Naqref skrev:AP A2.2 använde sig av en NAD-byggd förstärkare. Och det går att använda i princp vilken förstärkare som helst som har en normal uppyggnad med diffsteg på ingången.
Naqref skrev:Någon som har tips på hur man enklast gör om den koppling Svante har skissat så att den vid högre frekvenser gör så att förstärkaren fungerar somen vanlig lågohmig dito? Helst utan att addera fler komponenter.
phon skrev:Måste man köra de högre banden genom strömavkänningsmotståndet, dom kan väl gå direkt mot jord?
Svante skrev:Ja, eller bara en konding i parallell med motståndet i samma opamps återkopplingsslinga.
Svante skrev: Hehe, ja parallellkoppla det då med en konding på... Ehh... 4000 uF om vi antar 0,1 ohm och 400 Hz brytfrekvens.![]()
Eller du kanske menade att diskantelementet ska få gå direkt mot jord?
Annars är det nog lättare att ordna i första opampen efter strömkänningsmotståndet.
Jacob skrev:
Kolla in US Patent 4797933. Kan maila den i PDF till intresserade.
Jacob skrev:Läste i Hifi & Musik i nån test av en Audio pro sub att elementet användes som generator vid lägre frekvenser ~20-50Hz och att basreflexporten skulle sköta typ resten upp till 100Hz... Har för mig att jag såg nåt liknande i High Fidelity på nån av deras mätningar.
Jacob skrev:Det verkar lite underligt men så finns det ju heller inte så stor chans att en basport avstämd till ~25Hz skulle få plats i en ~35x35x35cm kub. Såg en genomskärning på en audio pro sub och basreflexröret var ett normalt plaströr, inget svängt eller böjt rör.
phon skrev:Rev-enginerade min B2.27 lite idag,
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 226 gäster