Moderator: Redaktörer
NiklasF skrev:Om du inte måste bygga själv så finns/fanns det en Svs för ynka 1500kr. den gamla modellen med 10"
Annonsen finns faktiskt kvar.
http://www.hifimagasinet.com/annonsDeta ... nsID=42578
Du hittar omdömmen om subben här, tror det blir otroligt svårslaget för dom pengarna.
http://www.hometheaterhifi.com/volume_11_4/svs-pb10-
subwoofer-10-2004.html
MagnusÖstberg skrev:Du har fått ett erbjudande. Ta det.
Vill du ha något sämre kan du få köpa 4 stycken 10" Fyndabasar av mig för 1200 spänn, de kan du aldrig få för dig att bygga om till något annat än basmoduler. Det skulle bli ca 70 liter nettovolym per sida.Vargen skrev:MagnusÖstberg skrev:Du har fått ett erbjudande. Ta det.
Jag har PM:at honom.
Frågan är bara hur man kan behålla 4st sådana element i baslådor.. Att bygga tvåvägare och en center lär hägra rätt hårt..
Bra deal! Eftersom det handlar om maxbudget och det inte handlar om uppdelning av pengar (egenbyggen kan man ta en åt gången) måste jag få med frugan på idén men löser sig bara ekonomin är det en no-brainer..
Jag har ingen aning om slutresultatet, bara nämner att om han skulle bygga m hög låda så skall man göra som kraniet skissat.boom skrev:NJa vi har gjort tester med sls i 90 liter låda och det låt inte bra!MagnusÖstberg skrev:Läs kraniets inlägg om dämpning och port.
Elementet skall spela framåt.
Ragnwald var antingen full eller skrev i fel tråd igår.
MagnusÖstberg skrev:Jag har ingen aning om slutresultatet, bara nämner att om han skulle bygga m hög låda så skall man göra som kraniet skissat.boom skrev:NJa vi har gjort tester med sls i 90 liter låda och det låt inte bra!MagnusÖstberg skrev:Läs kraniets inlägg om dämpning och port.
Tekko skrev:Frugan har ingenting att säga till om!
Om man måste fråga tanten om lov till allt man gör så har man skaffat fel tant.
Men placerade ni verkligen dämpmaterialet och portlösning precis som Kraniet beskrev?boom skrev:MagnusÖstberg skrev:Jag har ingen aning om slutresultatet, bara nämner att om han skulle bygga m hög låda så skall man göra som kraniet skissat.boom skrev:NJa vi har gjort tester med sls i 90 liter låda och det låt inte bra!MagnusÖstberg skrev:Läs kraniets inlägg om dämpning och port.
var liknande mått på den lådan .
MagnusÖstberg skrev:Men placerade ni verkligen dämpmaterialet och portlösning precis som Kraniet beskrev?boom skrev:MagnusÖstberg skrev:Jag har ingen aning om slutresultatet, bara nämner att om han skulle bygga m hög låda så skall man göra som kraniet skissat.boom skrev:NJa vi har gjort tester med sls i 90 liter låda och det låt inte bra!MagnusÖstberg skrev:Läs kraniets inlägg om dämpning och port.
var liknande mått på den lådan .
Det är i grunden en rätt olämplig form.
Vargen skrev:Tekko skrev:Frugan har ingenting att säga till om!
Om man måste fråga tanten om lov till allt man gör så har man skaffat fel tant.
Det handlar inte om att fråga om lov.. Jobbade fram till mitten av januari med hyfsad lön. Max A-kassa ger 4880:- varannan vecka (rätt långt ifrån 80% av lönen, alltså) och mina räkningar är desamma till stor del.. När min del av räkningarna är betalda har jag ungefär 2500:- över så för att inte ungarna ska behöva svälta så känns det bra att dubbelkolla med frugan om vad hon tror att hon får in. Hon behöver alltså på egen hand försörja oss en månad om jag köper, och det gör hon säkert gärna om hon kan.
Bra tajming att bli hifi-intresserad..![]()
En sån här deal är dock värd att kanske frångå principer för och kanske nalla på något kreditkort, men hursomhelst vill jag prata med henne om det först.
oa51 skrev::D Lycka till med bygget av basar! Hoppas vi får en rapport på hur det låter!
bakerman22 skrev:Om du behöver drivning så har jag några EP2500 som kan lånas ut under i princip obegränsad tid.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 52 gäster