Vad tror ni om läckage? Det är en sluten konstruktion det här, och åtminstone i toppen av högtalaren blir det ingenting som täcker för. Spåren kommer mynna ut i lådans ovankant/övre sida:

Moderator: Redaktörer

rotel2 skrev:Jag skulle ha fyllt spåren med latexfog innan fastspänning, men det är jag det.
joakimfors skrev: Är väl bara att spackla igen ordentligt både från insidan och uppe och nere på utsidan så blir det tätt.
kodapa skrev:Ska du inte ha lock och botten? Dessa skulle ju eventuellt täta garanterat.
tvett skrev:Tätt blir det med ytskiktet, men att få till spacklingen i alla små hål, det är värre.
tvett skrev:fasen blir snygg på framsidan, men tillför den något på baksidan?
joakimfors skrev:Jag skulle göra något i stil med bild E men ännu längre ut. Typ:
Känns som en så hög tyngdpunkt och liten stödyta skulle må bra av fötter långt ut men det är kanske jag som är paranoid.
Morgan skrev:Jag tror det blir snyggast att låta foten följa högtalarens form, men vara 2-3 cm större.
m_persson79 skrev:Dra åt helvete vilka lådor.![]()
När kommer det provlyssnas?
njoak skrev:Till er som är oroliga för vinglighet: högtalaren kommer spännas in mellan tak och golv med ett bultsystem, och jag hoppas och tror att det kommer göra den stabil med avseende på vingel och vältning.
PekkaJohansson skrev:Kul projekt! Hård koppling av högtalaren till både golv och tak riskerar att medföra stomburna vibrationer. Det är förmodligen bra att ha ett mjukt material, SD-fötter eller liknande, med stora förluster både över och under högtalaren.
Med vänlig hälsning
Pekka
sky_eye skrev:PekkaJohansson skrev:Kul projekt! Hård koppling av högtalaren till både golv och tak riskerar att medföra stomburna vibrationer. Det är förmodligen bra att ha ett mjukt material, SD-fötter eller liknande, med stora förluster både över och under högtalaren.
Med vänlig hälsning
Pekka
"Högtalaren går från golv till tak, så det blir en "fot" både uppe och nere, förslagsvis med samma form. Den övre kommer spännas mot taket med bultar, främst för att förhindra vältning. Det blir försänkta SD-kuddar mellan respektive fot och golv/tak."
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 15 gäster