D26nc-55-06+p17wj! De kallar oss flipper.

Hemmapulare debatterar lämpligen i detta forum.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
MagnusÖstberg

Inläggav MagnusÖstberg » 2013-09-21 15:22

Jocke skrev:
MagnusÖstberg skrev:Inte omöjligt, men den mjuka mittdomen är boven.

Coating eller byte?
Byte. Tyvärr vet jag inte var man kan få tag på dylik. Kanske coating kan fungera också.

Vet inte om jag riktigt kan hålla med om att domen är den enda skillnaden mot B67, men det är den som håller upp spridningen och gör att diskanten dessutom belastas mindre (vid högre relativt brant delning).
Jag saknar dig.
Medlem på www.faktiskt.se sedan 2006

boom
Semesterfirare

Inläggav boom » 2013-09-21 15:54

Jocke skrev:
boom skrev:Det kan funka med textillim det är inte aggressivt och det går att limma på nylon med .Men då får man väl färga domen efter men jag har för mig att nagref hade några domar som ligger ?.

Ja, det finns ju firmor som säljer sånt där också... OM det nu är ett problem? Jag tycker den rullar av rätt snyggt och det borde funka med ett enkelt filter om man har en diskant som orkar ner... :)

Jag har labbat lite med filtret i den men får att det är i bas/mid som det verkliga problemet ligger skall prova ett annat filter först som delar högre och se om det blir bättre innan man går till verket med coating.

Användarvisningsbild
Jocke

Inläggav Jocke » 2013-09-21 16:37

MagnusÖstberg skrev:
Jocke skrev:
MagnusÖstberg skrev:Inte omöjligt, men den mjuka mittdomen är boven.

Coating eller byte?
Byte. Tyvärr vet jag inte var man kan få tag på dylik. Kanske coating kan fungera också.

Vet inte om jag riktigt kan hålla med om att domen är den enda skillnaden mot B67, men det är den som håller upp spridningen och gör att diskanten dessutom belastas mindre (vid högre relativt brant delning).

Nä, det kan finnas andra skillnader så klart... bara något jag snappade upp... Du hade väl tänkt använda p17wj Magnus?

Användarvisningsbild
celef

Inläggav celef » 2013-09-21 17:32

Jocke skrev:
boom skrev:
Jocke skrev:
boom skrev:Fan vad det växlar hela tiden å är det väl för fan bättre att cota skiten så mitt domen blir hårdare det var inte ens frågan om att byta den.

Skriv det då! ;)

Nu kan det ju vara så att man vill kunna förutsäga resultatet och då kan ju en känd lösning vara bra men jag hade nog gjort som du... ;-) Vad tycker du det ska vara för coating?

Just det vad skall det vara för coating det är en mera relevant fråga en del säger solution men jag kan för lite om det då jag inte har hållit på med det .

Det har jag aldrig provat - inte heller den konstnärsfernissa (Damar?) som några pratar om. Om jag fattat det rätt är dammskyddet i orginal av nylon och till en början bör väl coatingen vara något som inte löser upp nylon? Sedan är ju frågan om man ska täcka hela eller inte...??? Kanske lättare då att prova dammskydd av annat material. Tror det nämnts att de är gjorda av PVC på B67... Då är det ju relevant vad man ska använda för lim. ;) Har för mig att det kan vara lite problematiskt att limma PP... tror vi haft en tråd om det... Fast jag hade nog provat vitlim... längs kanten först. :lol:

Dammkåpan är inte av nylon på p17wj utan mjuk polyprop, och den är väldigt mjuk

Men dammkåpan ska nog inte bli för styv, som billiga element med dammkåpor av pvc i bullitshape, dessa ringer illa
Bikinitider

boom
Semesterfirare

Inläggav boom » 2013-09-21 18:35

celef skrev:
Jocke skrev:
boom skrev:
Jocke skrev:
boom skrev:Fan vad det växlar hela tiden å är det väl för fan bättre att cota skiten så mitt domen blir hårdare det var inte ens frågan om att byta den.

Skriv det då! ;)

Nu kan det ju vara så att man vill kunna förutsäga resultatet och då kan ju en känd lösning vara bra men jag hade nog gjort som du... ;-) Vad tycker du det ska vara för coating?

Just det vad skall det vara för coating det är en mera relevant fråga en del säger solution men jag kan för lite om det då jag inte har hållit på med det .

Det har jag aldrig provat - inte heller den konstnärsfernissa (Damar?) som några pratar om. Om jag fattat det rätt är dammskyddet i orginal av nylon och till en början bör väl coatingen vara något som inte löser upp nylon? Sedan är ju frågan om man ska täcka hela eller inte...??? Kanske lättare då att prova dammskydd av annat material. Tror det nämnts att de är gjorda av PVC på B67... Då är det ju relevant vad man ska använda för lim. ;) Har för mig att det kan vara lite problematiskt att limma PP... tror vi haft en tråd om det... Fast jag hade nog provat vitlim... längs kanten först. :lol:

Men dammkåpan ska nog inte bli för styv, som billiga element med dammkåpor av pvc i bullitshape, dessa ringer illa

Om man söker på polyproylene så står det att den är svår att limma så då är frågan vad är den gjord av.

Användarvisningsbild
Jocke

Inläggav Jocke » 2013-09-21 19:23

boom skrev:Om man söker på polyproylene så står det att den är svår att limma så då är frågan vad är den gjord av.

Jag hittade nylon när jag googlade på modellbeteckningen men det kan vara fel - har aldrig haft ett sådant element själv så... PVC i B67 var något jag snappade upp i en annan tråd... Tror att Östberg kan ge svar på det här - vill minnas att han tänkte sig att använda det här elementet i sitt kommande bygge så han har säkert klurat på det redan! ;)

Användarvisningsbild
celef

Inläggav celef » 2013-09-21 19:48

boom skrev:
celef skrev:
Jocke skrev:
boom skrev:
Jocke skrev:

Skriv det då! ;)

Om man söker på polyproylene så står det att den är svår att limma så då är frågan vad är den gjord av.

Att saker är svåra betyder inte att de är omöjliga, både kon och dammkåpa är av polyprop och det finns passande lim, det gäller bara att veta vad dom heter, denna tråd kanske kan ge svaret
Bikinitider

boom
Semesterfirare

Inläggav boom » 2013-09-22 12:14

Nu går det åt rätt håll :)

Användarvisningsbild
MagnusÖstberg

Inläggav MagnusÖstberg » 2013-09-22 18:28

Jocke skrev:Du hade väl tänkt använda p17wj Magnus?

I mina nya toppar kommer jag använda B67
Jag saknar dig.
Medlem på www.faktiskt.se sedan 2006

Användarvisningsbild
landa
Redaktör

Inläggav landa » 2013-09-24 18:58

Är det någon som prövat textillim?

boom
Semesterfirare

Inläggav boom » 2013-09-25 18:38

landa skrev:Är det någon som prövat textillim?

nix men skall leta fram något kadaver och testa.

Användarvisningsbild
landa
Redaktör

Inläggav landa » 2013-10-19 19:01

Har haft en mätmik hemma på besök och det verkar som om det ena diskantelementet är trasigt. Ska prova och byta ut det och återkomma.

Föregående

Återgå till DIY-forum