Jocke skrev:boom skrev:Jocke skrev:boom skrev:Fan vad det växlar hela tiden å är det väl för fan bättre att cota skiten så mitt domen blir hårdare det var inte ens frågan om att byta den.
Skriv det då!

Nu kan det ju vara så att man vill kunna förutsäga resultatet och då kan ju en känd lösning vara bra men jag hade nog gjort som du...

Vad tycker du det ska vara för coating?
Just det vad skall det vara för coating det är en mera relevant fråga en del säger solution men jag kan för lite om det då jag inte har hållit på med det .
Det har jag aldrig provat - inte heller den konstnärsfernissa (Damar?) som några pratar om. Om jag fattat det rätt är dammskyddet i orginal av nylon och till en början bör väl coatingen vara något som inte löser upp nylon? Sedan är ju frågan om man ska täcka hela eller inte...??? Kanske lättare då att prova dammskydd av annat material. Tror det nämnts att de är gjorda av PVC på B67... Då är det ju relevant vad man ska använda för lim.

Har för mig att det kan vara lite problematiskt att limma PP... tror vi haft en tråd om det... Fast jag hade nog provat vitlim... längs kanten först.

Dammkåpan är inte av nylon på p17wj utan mjuk polyprop, och den är väldigt mjuk
Men dammkåpan ska nog inte bli för styv, som billiga element med dammkåpor av pvc i bullitshape, dessa ringer illa