Är felet som finns på de andra korten fixade i ditt kort?
Baffel skrev:För övrigt xmag du far fram som en ångvält som går på nitrogycerin, undan går det , massa grafer blir det .Kan du göra en liten punktvis sammanfattning över dagsläget ? Var befinner du dig nu? Det känns som du i din iver gör allt möjligt samtidigt, men du kanske har en plan?
Orsaken till att det ser ut så beror på att jag försöker utveckla mina grejer genom forumet. Vill gärna få feedback under tiden av kunniga på området. Förr satt jag och gjorde jobbet ensam i mitt hobbyrum och när det presenterades på forumet fick "hälften" göras om. Jag är inte så kunnig i elektronik som flera andra men jag är en "idéspruta" och har lätt för att se hur ledningar skall kopplas utan att behöva lägga en massa tid på det.
1. Hur ser konstruktionen ut just nu? Kan du lägga upp senaste schemat? Med värden komponenter.
Jag vill helst inte lägga ut scheman innan det är klart. Jag gjorde det förr på hififorum för att upptäcka att en del redan börjat bygga på det. Fick en del arga PM eftersom jag inte testat det och justerat.
2. Vad är det för mick du använder?
Jag hade en egen tillverkning av mickar till för ca 10 år sedan. Alla utrustning finns kvar i fin ordning, bara till att sätta igång igen. Jag har mickar klara därifrån.
3. Vad för programvaror använder du?
RMAA och REW för mätningar. Har egen mätlåda för mikrofoner. Jag är programmerare så jag har tagit fram några egna program för ändamålet också men de börjar bli gamla och mycket av funktionerna finns idag i REW.
4. Vad fungerar respektive fungerar inte? Eller vad fungerar bra respektive mindre bra?
Om du menar mätjigen med ingående komponenter är den uppe och mäter fint nu. Den går att använda som den är för ingen högtalare mäter så bra som de ingående komponenterna trots brusproblemet. Allt fungerar utaom just att jag har en jordslinga någonstans som är svår att hitta, men jag har idéer.
Han kom som ett yrväder en aprilafton och hade en mikrofonförstärkare i riggen....he he
Ja, jag känner mig yr ibland, inte av detta utan av att jag splittrar upp mig på flera uppgifter. Men vid de tillfällena får man ta en tupplur så är man fräsch igen.