Moderator: Redaktörer
Maarten skrev:Håller med, ser ju bra ut. Vid vilken nivå är distorsionen mätt vid?
Calleberg skrev:Väluppfostrad 15 tummare det där.![]()
Delning vid 1KHz ser ju faktiskt möjligt ut.
Har för mig att spridningsvinkeln på hornen är definierade som den vinkel där nivån sjunkit med 6 dB. Kanske är din Bas -6dB vid 45 grader of axis @ 1kHz. Det ser inte helt omöjligt ut i din mätning. Vilket isåfall skulle funka bra ihop med ett 90/90 horn t.ex.
Ser dessutom lite lockande ut att filtrera basen endast 6-dB/Okt(elektrist) när den "självfilterar" sådär snyggt![]()
Nånstans läste jag att en del gamla hifiklassiker inte har något filter alls på basen.
Kraniet skrev:Calleberg skrev:Väluppfostrad 15 tummare det där.![]()
Delning vid 1KHz ser ju faktiskt möjligt ut.
Har för mig att spridningsvinkeln på hornen är definierade som den vinkel där nivån sjunkit med 6 dB. Kanske är din Bas -6dB vid 45 grader of axis @ 1kHz. Det ser inte helt omöjligt ut i din mätning. Vilket isåfall skulle funka bra ihop med ett 90/90 horn t.ex.
Ser dessutom lite lockande ut att filtrera basen endast 6-dB/Okt(elektrist) när den "självfilterar" sådär snyggt![]()
Nånstans läste jag att en del gamla hifiklassiker inte har något filter alls på basen.
Ja lite förvånad ändå att det mäter såpass bra
ÄR ju nästan som att Monacor visar en ganska sanningsenlig kurva
[ Bild ]
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 15 gäster