Moderator: Redaktörer
Hjalmar_Branting skrev:Funkar säkert med plexi också.formmässigt.
Har bockat plexi för länge sen., vill minnas att det var någon lite segare variant som inte behövdes förvärma men visst återflex så man fick överbocka lite.
Utmaningen är nog att få till vinklarna så de stämmer och håller sig.
Ska man printa stående så bör man ha en stabil maskin, jag har en Bambulab P1S, den funkar kanon.
Liggande blir också bra förutom övergången mellan stödbiten och själva utskriften,helt säker på att det går att få till bättre om man rattar&vrider lite i sliceprg.
Dessutom går stående snabbare att printa än liggande.
sammel skrev:Höja porten 2-3 mm så är du nog hemma
Hjalmar_Branting skrev:Lägre än Glocalnet, som den gamla reklamslogan sa..
Lite för lågt verkar det som,22Hz!
Risken är att det blir för lågt och resulterar i slö,bumlig bas men det återstår står att se.
Men nu har jag kommit på bra sätt att konstruera, printa och montera portarna på ett bra effektivt sätt sätt så bygga ny låda är inget hinder.
Limmar ihop låda nr2 så fort printern är färdig, i natt![]()
Så imorgon ska det provspelas.
sammel skrev:Glad att jag har fel
Hjalmar_Branting skrev:Så släpp allt i öppen diskussion och var med här istället.
SHOOT!
distad skrev:Hjalmar_Branting skrev:Så släpp allt i öppen diskussion och var med här istället.
SHOOT!
Detta är inget för min del,men lycka till med bygget. Det behövs en "plånbok" till sådant här och det har inte jag.Sedan tycker jag att det var djupt tragiskt att stänga Krigs tråden (bara för att en person levde rövare)då det handlar om våran framtid som numera är bräcklig och luften gick ur mig lite där vid trådlåsningen så det får räcka med lite mindre läsning.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 241 gäster