Lådorna är isotermiserade.

Moderator: Redaktörer
Kraniet skrev:har du lagt på minnet vad som är plus och minus? täntke när du har två svarta kontakter. men jag förstår valet, rött hade ju stått ut lite på de lådorna :)
väldigt stiligt är det iaf :)
Fjonkalicious skrev:Finns det någon speciell anledning varför du använder vitfluff?
Mvh
Filip
peetwa skrev:Fjonkalicious skrev:Finns det någon speciell anledning varför du använder vitfluff?
Mvh
Filip
Jo, det fyller en delvis annan funktion än gulfluffet som även dämpar i mellanregistret. Då detta är rena subbar så har fluffet en ren isotermiserande effekt. Kyler vid kompression och värmer vid expansion av luften.
Fjonkalicious skrev:peetwa skrev:Fjonkalicious skrev:Finns det någon speciell anledning varför du använder vitfluff?
Mvh
Filip
Jo, det fyller en delvis annan funktion än gulfluffet som även dämpar i mellanregistret. Då detta är rena subbar så har fluffet en ren isotermiserande effekt. Kyler vid kompression och värmer vid expansion av luften.
Tänkte mest på de resultat som Slaith fick när han så såg man relativt stora skillnader mellan vitfluff, gulfluff och stenfluff. Fast har du hela tiden kört med vitfluff så är det väl precis som du vill ha det.
Mvh
Filip
LzM skrev:Fjonkalicious skrev:Tänkte mest på de resultat som Slaith fick när han så såg man relativt stora skillnader mellan vitfluff, gulfluff och stenfluff.
Länk till det?
KarlXII skrev:Fantastiskt snyggt!
Men nu är det dags att fråga:
Hur låter det?
peetwa skrev:KarlXII skrev:Fantastiskt snyggt!
Men nu är det dags att fråga:
Hur låter det?
Redan i testlådorna lät det bättre än vad jag hör några högtalare låta i ett vardagsrum och efter det så har jag enkom gjort sådant som entydigt borde betyda förbättringar. Förbättringarna består i huvudsak av effektstarkare slutsteg flexiblare aktivt delningsfilter. Jag har planerat att kicka igång med mätningar och finjusteringar av delningsfilter efter jul. Tror tyvärr inte att jag kommer att hinna göra ens en snabb uppkoppling innan dess.
Glöm inte BB!Ragnwald skrev:Detta Jordanelement har nämnts lite då och då, men det är väl bara paa och nu du, här på forumet, som byggt med det.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 247 gäster