Moderator: Redaktörer
Morello skrev:Japp, jag hann öka på till 28 trafosar.
Morello skrev:Jag köpte en Alps om 10 kohm.
jonasp skrev:
Redigering: emottar även tacksamt tips på ingångsväljare.
jonasp skrev:Vilken volympot rekommenderas? Alps RK271 har nämnt i tråden. 10 kohm?
Morello skrev:jonasp skrev:
Det är väl bara att köpa en kvalitetsomkopplare från Elma,Grayhill eller motsvarande. Huvudsaken är att den är kostsam.
peterh skrev:jonasp skrev:Vilken volympot rekommenderas? Alps RK271 har nämnt i tråden. 10 kohm?
Ett reläkort monterat nära ingångarna ( ebay ) med en enkel vridomkopplare att montera i fronten ( om man nu inte
styr från en blackberry eller arduino)
peterh skrev:jonasp skrev:Vilken volympot rekommenderas? Alps RK271 har nämnt i tråden. 10 kohm?
Ett reläkort monterat nära ingångarna ( ebay ) med en enkel vridomkopplare att montera i fronten ( om man nu inte
rikkitikkitavi skrev:peterh skrev:jonasp skrev:Vilken volympot rekommenderas? Alps RK271 har nämnt i tråden. 10 kohm?
Denna lösningen känns bättre. Men det är viktigt att reläerna har god kvalitet och är kostsamma. Finns det på Ebay?
peterh skrev:Morello skrev:Jag köpte en Alps om 10 kohm.
Jag har små käcka kretskort :
som kan användas om en alps pot behöver monteras fristående.
( jag minns inte om rörförsteget had plats på kretskortet )
https://tubular-well.se/index.php/component/virtuemart/results,1-24?keyword=RH2701+&limitstart=0&option=com_virtuemart&view=category&virtuemart_category_id=0
Rydberg skrev:peterh skrev:Morello skrev:Jag köpte en Alps om 10 kohm.
Jag har små käcka kretskort :
som kan användas om en alps pot behöver monteras fristående.
( jag minns inte om rörförsteget had plats på kretskortet )
https://tubular-well.se/index.php/component/virtuemart/results,1-24?keyword=RH2701+&limitstart=0&option=com_virtuemart&view=category&virtuemart_category_id=0
Du har ingen variant för den motoriserade versionen?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 223 gäster