Moderator: Redaktörer
Glebster skrev:Snyggt! Hur mycket hade resultatet skillt sig om du lackat direkt på mdf om du hade haft perfekt 45-gradigt gerade kanter?
Illuminatus skrev:Glebster skrev:Snyggt! Hur mycket hade resultatet skillt sig om du lackat direkt på mdf om du hade haft perfekt 45-gradigt gerade kanter?
Det vågar jag inte svara på men en PUR-lack täcker väldigt bra. Det skulle säkert fungera men även här tror jag ett bra underarbete är ett måste.
paa skrev:Illuminatus skrev:Glebster skrev:Snyggt! Hur mycket hade resultatet skillt sig om du lackat direkt på mdf om du hade haft perfekt 45-gradigt gerade kanter?
Det vågar jag inte svara på men en PUR-lack täcker väldigt bra. Det skulle säkert fungera men även här tror jag ett bra underarbete är ett måste.
Skillnaden syns inte direkt efter lack, utan efter ett halvt till ett år.
Glebster skrev:paa skrev:Illuminatus skrev:Glebster skrev:Snyggt! Hur mycket hade resultatet skillt sig om du lackat direkt på mdf om du hade haft perfekt 45-gradigt gerade kanter?
Exakt vad är det som kommer att synas?
Fjonkalicious skrev:Glebster skrev:paa skrev:Illuminatus skrev:Glebster skrev:Snyggt! Hur mycket hade resultatet skillt sig om du lackat direkt på mdf om du hade haft perfekt 45-gradigt gerade kanter?
Exakt vad är det som kommer att synas?
Du kommer att se en insjunknad vid hela ändträsidan. Ibland sker det även med fanér.
Glebster skrev:perfekt 45-gradigt gerade kanter?
Nattlorden skrev:Är basarna omkantade eller har du lyckats hitta ett par där skumkanterna fortfarande är i livet?
Illuminatus skrev:Nattlorden skrev:Är basarna omkantade eller har du lyckats hitta ett par där skumkanterna fortfarande är i livet?
Basarna är omkantade med skumkanter från AudioNote.
Nattlorden skrev:
Ok. Hoppas de låter som avsett fortfarande, Snell var ju väldigt petiga på elementmatchningen. Det är ju en mycket välljudande högtalare.
Bagaget skrev:Finns väl inga Snell <IV med orginalkanter, oavsätt hur väl de vårdats, kvar nu för tiden? Och finns det så är det bara för att de är ospelade.
Nattlorden skrev:Så fint E-IIorna gör sig i rummet.
boom skrev:Vad du än gör så lägg inte kablarna som en spole .
Illuminatus skrev:boom skrev:Vad du än gör så lägg inte kablarna som en spole .
Tack för upplysningen! Skall tänka på detta i framtiden.
se där blev man upplystNaqref skrev:Illuminatus skrev:boom skrev:Vad du än gör så lägg inte kablarna som en spole .
Tack för upplysningen! Skall tänka på detta i framtiden.
I ditt fall så spelar det ingen roll eftersom du har plus- och minusledarna i samma hölje. Då kan man linda bäst man vill (eftersom man får två motriktade spolar som tar ut varandra).
Illuminatus skrev:Tack Magnus![]()
Jag skulle behöva lite tips på vad jag skulle kunna tänkas använda för akustikfix bakom mina Snell-högtalare. Skall det vara något absorberande eller diffuserande direkt bakom eller vad är egentligen att föredra?
Har en hel drös med sådana här:
Vad kan jag göra med dessa?
Tack på förhand
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 23 gäster